Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 29 september 2009

Afscheid van onze bolides...

Nu gaat het echt serieus worden. Onze auto's zijn verkocht. Mijn Volkswagen Lupo is via mijn werk aan een handelaar verkocht. Ik werk bij de Volkswagen dealer, dus dat was erg handig. Ik mag de auto nog wel een paar weken blijven rijden. Dat is maar goed ook, want de Audi TT hebben we inmiddels ook verkocht. Morgen komen ze de auto ophalen en kan ik er 's ochtends nog één laatste keer mee naar mijn werk rijden. Het gaat ons aan het hart, want de TT was zo'n fijne auto!


Aan de andere kant is het ook wel fijn dat we geen auto meenemen naar Amerika. De eerste paar dagen huren we een auto. We gaan wel meteen kijken voor een occasion. In ieder geval een SUV en voor John gaan we kijken of we een mooie Audi TT Roadster kunnen vinden. We kopen pas een nieuwe auto tegen de tijd als we teruggaan naar Nederland.

Nog één keer kijken... er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan...het moment is nu gekomen. We hebben afgelopen zondag nog gauw een foto gemaakt...voor het 'archief'. Ik hoop dat je nieuwe berijder net zo zorgvuldig met je omgaat zoals wij hebben gedaan. Ik wens de nieuwe eigenaar heel veel rijplezier toe! En ach....het is maar een 'bonk ijzer'....maar wel een stoere!

5 opmerkingen:

Miranda zei

De tijd van afscheid nemen is aangebroken. Het zal zeker niet altijd meevallen, vooral als je regelmatig bezoek over krijg. Daar genieten wij enorm van! Groetjes en sterkte deze komende tijd. Oja en de kerstboom wordt hier eind november rond thanks given al geplaatst. Het voordeel daarvan....dat je alles lekker op je gemakje kan doen.

Anja zei

Je moet maar denken dat er een tijd van komen en een tijd van gaan is!!
Ook wij willen als we naar Nederland terug gaan een nieuwe auto mee nemen.

Sylvia zei

Let wel op bij het kopen van een nieuwe auto vlak voordat je teruggaat naar NL wat de eisen zijn voor invoer. Volgens mij moet je er minimaal 6 maanden in gereden hebben in Amerika voordat je hem zonder BPM te betalen kunt invoeren.........
Succes met de laatste loodjes!
Sylvia

Natasja Valentijn zei

@Sylvia. Het klopt dat er wat eisen zijn. 6 maanden in bezit en 5000 miles op de teller. Dan mag je de auto zonder BTW en BPM invoeren.

Bianca (Hollandranch) zei

Hoe herkenbaar, het moeilijkst vond ik bij ons het bord " te koop" in de tuin zetten, de auto's, meubels etc vond ik niet erg want we gingen er hier spullen voor terug kopen. Behalve Hans zijn oude Mustang, toen we die verkochten ging de auto als cadeautje naar een akelig verwend kind. brrr. Leuke auto die TT maar ik denk dat als je een tijdje hier woont dat je het een heel kleine auto gaat vinden ;-)
Sterkte met afscheid nemen van alles.