Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 22 mei 2012

Wandelen in Great Falls National Park

Na een heerlijk rustdagje tussendoor, besloten we om de dag erna een wandeling te gaan maken in Great Falls National Park. De familie is er al twee keer geweest, maar toch blijft het op hun to-do-list staan. Niet zo vreemd, want het is een ontzettend mooie omgeving en de waterval blijft mooi om te zien. John moest gaan werken, dus ik ben er met de familie op uit getrokken. Eerder die week had ik een mail gekregen van een site die allerlei tips geeft met betrekking tot military discounts. Deze keer zat er een hele goede deal bij. Alle militairen konden een gratis America the Beautiful pas ophalen bij elke willekeurig National Park. Dat is natuurlijk een superdeal. Dit aanbod was maar tijdelijk, maar we gingen nu toch naar GF National Park. Bij de ingang liet ik mijn spouse pas (militaire pas voor de echtenoot) zien en ja hoor, binnen een minuut had ik mijn nieuwe America the Beautiful pas. Het kwam helemaal goed uit, want die van ons zou eind mei verlopen.

Nadat we de auto geparkeerd hadden liepen we richting de ingang van het park. Eerst twijfelde ik nog of ik mijn vestje zou aanhouden. Het was 's ochtends nog wat frisjes, maar ik weet ook dat als je eenmaal gaat lopen je het al snel warm krijgt. Ik liet deze dus maar achter in de auto. Het visitor center hebben we overgeslagen en we liepen gelijk naar het eerste uitkijkpunt. Het blijft elke keer weer mooi om te zien. Het is ook iedere keer weer anders. De ene keer staat het water hoog en dendert het water ruw naar beneden, de andere keer is het wat rustiger en staat het water lager. Ook de kleuren zijn elke keer anders. Het blijft toch bijzonder om zo'n park naast de deur te hebben. Iedereen genoot van het uitzicht. Je kunt er ook naar blijven kijken. Ik maakte ondertussen wat foto's van de omgeving en van de familie.

We liepen daarna verder naar het volgende uitkijkpunt. Als je een tijdje blijft kijken zie je zo veel verschillende vogeld voorbij vliegen. Ook waren er weer veel reigers aan het 'vissen'. Blijft interessant om naar te kijken. Ook zagen we weer iemand die aan het kano varen was. Je moet toch wel stevige armspieren hebben om door en soms tegen het ruwe water in te varen. Niet alleen bij het water is er veel te zien. Ook bij het uitzichtpunt kun je verschillende dieren tegenkomen. We hebben deze keer twee verschillende kleine lizzards (hagedisjes) gezien. Eentje die wij ook wel eens in onze eigen tuin hebben gezien. De andere had ik nog nooit gezien. Zo zie je maar wij ook na de vele bezoeken aan dit park elke keer wat nieuws tegen kunnen komen. Dat maakt zo'n park ook zo leuk. Je raakt niet uitgekeken en het zal nooit vervelen.

We liepen weer verder en nu meer het bos in. Je blijft dan nog wel een stuk parallel aan het water lopen. Dus af en toe kun je via wat rotsen richting het water gaan. Het was heerlijk om te wandelen en ik was blij dat ik mijn vestje achter had gelaten, want ik had het al warm van het lopen. De zon brak ook door en dan wordt het al gauw warm. Maar gelukkig hadden we nog de schaduw van de bomen. We wandelden ze op ons gemak door het park. We kwamen op het punt waar je verder langs het water kunt lopen of kunt afbuigen naar een ander pad die je weer terug leidt richting de uitgang. Die laatste hebben we genomen. Nog voordat we naar de uitgang liepen zijn we nog één keer naar de uitkijkpunten gegaan. Nog één laatste blik op dit natuurverschijnsel. Voor de familie dan, wij zullen dit park blijven bezoeken. Het werd steeds warmer en uiteindelijk zijn we terug naar huis gereden, waar er wat luchtigere kleding werd aangetrokken. De zwembadbedjes waren al snel bezet en zo ging iedereen op haar/zijn manier verder van de dag genieten.

Voor alle foto's klik hier.

3 opmerkingen:

Teleton zei

Gezellig als de familie op bezoek is.

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een heerlijke dagen weer lekker met de familie !! Genieten !

2theusa/Christa zei

wat een mooi park, leuk om daar te kunnen wandelen!