Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 10 mei 2012

De zomer komt er aan...

Sinds een week is het zwembad weer open. Zoals elk jaar is het schrikken als het zeil eraf gaat. Het lijkt dan wel slootwater. Je vraagt je telkens af of het goed komt, maar inmiddels weet ik dat de poolmannen wonderen kunnen verrichten. Nadat het zeil eraf was gehaald, zijn ze begonnen met de bladeren uit het water te vissen. Voordat ze weggingen hadden ze er nog een 'goedje' ingegooid, die de rest van het werk moest doen. We mochten even niets aan het zwembad doen. Zo kon het zand naar de bodem zakken. Na een paar dagen kwamen ze terug om dit met een speciale stofzuiger te verwijderen. Ongelooflijk weer, maar het zwembad ziet er weer lekker fris uit. Nu nog mooie dagen met hoge temperaturen. Niet dat het koud is, hoor. Het weer is op zich prima. Varieert van 20 tot 25 graden. Ik kan daar echt al van genieten.


Ik ben niet de enige trouwens. Sammy of Guus (kan ze niet uit elkaar houden) is ook weer uit zijn hol gekropen. Ik had hem vorige week al gezien op het grasveld. Gisteren zat ik onder de gazebo en in mijn ooghoek zag ik hem tevoorschijn komen. Heel voorzichtig, maar toch ook wel nieuwsgierig kwam hij wat dichterbij. Ik natuurlijk met mijn iPhone in de aanslag. Ik heb een foto en een filmpje kunnen maken, voordat hij toch schutting zocht onder de gazebo. Dat de beesten het toch wel gezellig vinden bij ons, blijkt wel dat de wasbeer zich ook weer heeft laten zien. Op zijn gemak wandelde hij rond de gazebo, liep vervolgens de trap op naar het bovendeck bij de keuken. Daarna zag ik hem weer bij de gazebo. Zo leuk om die beesten in je omgeving te hebben. Ook zag ik de vos weer. Ja, de zomer komt er aan en de Zoo is weer geopend!


De familie kunnen in ieder geval weer genieten van de flora en fauna rond ons huis. Nog een paar dagen en dan komen ze op visite. In die 13 dagen dat ze er zijn, gaan we weer leuke dingen doen. Onder andere een bezoek aan het Capitol, wandelen in Great Falls National Park. Misschien wel naar Shenandoah, nog wat musea, winkelen natuurlijk, Alexandria en gewoon thuis genieten van het mooie weer, het zwembad en de BBQ. Dus ik ga nu maar weer gauw verder met het gereedmaken van de slaapkamers en badkamers. Er staat ons nog een druk weekend te wachten i.v.m. ons Oranje feestje, dus tot later!

6 opmerkingen:

De Steijntjes zei

Heerlijk idee hoor!!! de zomer komt er weer aan. Jullie zwembad is er al klaar voor!!

En gezellig ook weer visite uit Nederland. Mochten jullie nu teveel mooi weer hebben, weet dan dat je het altijd naar Nederland kan sturen ;)

Wel graag enkele reis, want ik heb afgelopen week de Floridiaanse zon in de koffer gestopt, maar die heeft gelijk het vliegtuig terug genomen ;(((.

Veel plezier bij jullie Queensparty trouwens (of is die al geweest?)

Groetjes Mariëlle

2theusa/Christa zei

Leuk die beestjes scharrelend om jullie huis!
Het zwembad ziet er weer perfect uit, heerlijk...

Robert-Jan en Yvonne zei

Heerlijk, wij zouden daar ook heel erg van kunnen genieten; hier vinden we de zwanen, futen, waterkippen en eenden al heerlijk in het water achter ons huis, zeker als ze kleintjes hebben. Gezellig dat de familie weer komt !

Pierre zei

De weersvooruitzichten worden ook steeds beter! En het programma klinkt ook al goed! We gaan ons zeker vermaken. Ik ben er klaar voor.

Bibi zei

Wat heerlijk toch dat je een zwembad hebt, en mensen die het schoon komen maken. Ik zou daar vrij snel aan kunnen wennen;-)

Bianca zei

Wat gaaf die Sammy ! die is echt leuk.
Hier alleen wasberen als het donker is, pas je op met rabies als je ze overdag ziet ? deze ziet er ook een beetje mager uit (maar die "van ons" komen elke avond zich dik vreten aan kattenvoer dus wellicht zijn die hier een beetje obese geworden ;-)