Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 14 december 2011

De huismus....

De huismus is weer helemaal terug. Nou ja, in mij dan… Ik zie jullie al vragend kijken. Het komt zo… We hebben hier ontzettend veel vogels in de buurt. Nu de winter er aan komt, wilden wij de vogels een leuk onderdak bieden, waar ze lekker kunnen smullen van vogelvoer. Nu heb je hier vogelhuisjes in allerlei soorten en maten. Maar we hebben ons oog laten vallen op een soort
van replica van onze gazebo. Mooi van cederhout. Ik geloof niet dat het de vogels iets uitmaakt, die zijn al blij dat ze een droog plekje met voer hebben gevonden. In eerste instantie wilden wij het vogelhuisje ophangen. Het nadeel was dat het huisje uit ons zicht zou hangen. Ik wilde het huisje kunnen zien vanuit de
keuken. Niet alleen ik ben een ‘creabea’, ook John is handig met klussen. Hij vond nog ergens een paal en heeft daar het huisje op gemonteerd. Nu kan ik elke dag kijken naar de vogels die komen en gaan. Van mooie Northern Virginia Bluebirds tot de felrode kardinaal. Zelfs de specht stopt even met het tikken tegen de boom en komt regelmatig wat lekkers halen. Als ik al die vogels zie, dan gaat het kriebelen om er foto’s van te maken. Dus ja hoor, daar zat ik dit weekend. Stil in een hoekje met mijn camera in de aanslag. Wachten op de vogeltjes. Ja lieve mensen, de huismus is in mij ontwaakt. Ik heb nog net geen boekje waar ik de vogelsoorten in kan afvinken, haha. De kleine vogeltjes zijn lastig te fotograferen. Die zijn zo snel. De één na de ander kwam en buiten het gefluit van de vogels hoorde je alleen maar geklik. Het geklik van mijn fototoestel. Ons vogelhuisje is erg populair en volgens mij lekte het nieuws al snel uit, want soms staan ze in een rij te wachten. Zo grappig om te zien. Niet alleen bij de vogels is ons stekje populair, De squirrel heeft het nu ook ontdekt. Die kruipt er zowat met zijn (of haar) hele lijfje in… Dat is iets minder, want daardoor komen er geen vogels. Ik jaag hem dan ook continue weg, maar ben bang dat het een verloren race is. Een kat en muisspel, maar dan tussen de eekhoorn en de ‘huismus’, ik dus… Ach, weet je… Soms moet je er bewust over nadenken dat je ergens van wilt genieten, anders mis je zoveel in het leven!

Voor nog meer foto's van het dierenrijk, klik hier.

6 opmerkingen:

Anja zei

Mooi vogelhuisje! Zo leuk...vogeltjes kijken. Ze hebben ons huis hier nog niet echt gevonden.

Petra zei

Oh, dat zou ik ook zo graag hebben, maar ben bang dat de katten de vogeltjes dan te pakken krijgen.

Veerle zei

Heel leuk vogelhuisje, mag ik weten waar je het gekocht hebt?
Voor die eekhoorn: je moet de paal inwrijven met wat glibberigs (tip van mijn buurvrouw).

Joyce zei

Je kan ook ducttape om de paal wikkelen, met de plakkant naar buiten. Het bestaat tegenwoordig in mooie kleuren.

Bianca zei

Hier ook heel veel van die Bluebirds, ze vechten om de paar nesthokjes die ik heb voor ze, ik vind ze zo leuk ook. Jammer genoeg hebben we ook erg veel kraaien en een paar soort van vlaamse gaaien, die jagen nogal wat vogeltjes weg het moment. Succes met je eekhoorn ha ha

Kristel Holsbeek zei

Oh zo leuk om te kijken!! En dan een eekhoorn;-)) Heel tof...