Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 28 februari 2011

Tornado Watch...

John is vrijdag na een flinke vertraging weer thuis gekomen uit Californië. Hij kwam pas laat thuis, maar het zag er eerst slechter uit. Het vliegtuig was stuk en de vertrektijd werd telkens maar opgeschoven. Op een gegeven moment was het zelf zo erg dat hij pas om 03:00 thuis zou komen. Gelukkig kwam toch het verlossende bericht dat ze eerder konden vertrekken. Eid goed, al goed. We hebben een zalig weekend achter de rug. Gisteren was het weer zo’n heerlijke dag. Lekker warm, dus we hebben lekker op het deck in de zon gezeten. Eerst nog met een trui aan, maar die werd al snel gewisseld voor een dun truitje. Het was soms zelfs erg warm. Niet dat je mij hoort klagen hoor. Wat een verwennerij….februari en dan al buiten zitten.

Vandaag is het echter raar weer. Een hele hoge luchtvochtigheid (85%) en 19 graden. Ik kreeg vanochtend een mail van John, dat er een Tornado Warning is uitgegaan. Het moet niet gekker worden…. Het was net al erg donker… De lucht ziet er onvoorspelbaar uit. (zie foto hiernaast) Nu staat het te regenen. Niet fijn, want de mannen van Better Windows zijn vandaag met de ramen bezig. De ramen die afgekeurd waren worden vervangen. Ook krijgen we vandaag de nieuwe schuifdeuren…met luxaflex tussen het glas. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien. Ze zijn druk bezig, dus ik moet nog even wachten op het resultaat. Vandaag ga ik ook mijn koffer pakken, want morgen vertrekken we naar Nederland. Van het weekend trekken we ons mooiste pakske weer aan en gaan we carnaval vieren. Zaterdag begint het. Eerst natuurlijk verzamelen bij vrienden. We beginnen met een bak koffie en wat lekkers, daarna lopen we naar het café, waar we ons in het feestgedruis zullen storten. We eindigen altijd weer bij iemand thuis, waar we een vette hap zullen nuttigen en er veel gelachen gaat worden. Tja, om het te begrijpen moet je een Brabander zijn, denk ik.

Donderdag ga ik nog even langs op mijn oude werkplek. Ik heb een bestelling voor een oud-collega ide ik ga afgeven. Kan ik gelijk met iedereen een praatje maken en kijken of ze me nog niet vergeten zijn. Donderdagavond worden onze haren weer geknipt door mijn vriendin Désirée. Daar gaan we ook een bakje koffie drinken. Vrijdagavond gaan we zoals het er nu naar uitziet naar andere vrienden van ons. Gezellig tafelen… Natuurlijk gaan we naar mijn ouders en schoonmoeder. Zondagmiddag doen we een bezoekje aan de zus van John, want die is die dag jarig. Maandagavond weer een avondje gek doen in het café en dinsdag de optocht kijken. Daarna hebben we nog een paar dagen om bij te komen. Gaan we wel nodig hebben denk ik. Volgende week donderdag gaan we weer naar huis. Het fototoestel gaat mee, dus een foto van ons in volledig ‘tenue’ houden jullie nog tegoed van me.

5 opmerkingen:

José zei

Ben benieuwd hoe jullie verkleed gaan! Fijn dat jullie voor carnaval lekker naar Nederland komen! Al ben ik zelf geen vierder, kan me voorstellen dat dit de ideale tijd is voor een bezoekje haha! Veel plezier!

Petra zei

Goede reis en heel veel plezier!

Petra zei

Veel plezier!
Het NL weer ziet er goed uit ;-)

Kristel Holsbeek zei

Veel plezier in NL maar dat zal er niet aan mankeren met de carnaval hé!!

Anoniem zei

Fijne vakantie en veel plezier toegewenst!
We zien elkaar als je weer terug bent!
groetjes, Annemarie