Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 15 februari 2011

Make-up dagje en de party

De hele week ben ik bezig geweest met de voorbereiding van ons feestje zaterdag. Vrijdag was er even een moment van ontspanning. Ik was uitgenodigd voor een make-up party bij Yolanda. Nicole, Petra, Cynthia en Myrthe waren er ook. Toen het clubje compleet was, kon het make-up gebeuren beginnen. De consulente van MaryKay begon eerst iets te vertellen over het merk. We begonnen na het verhaal met het reinigen van ons gezicht. Daarna kwamen de crèmes tevoorschijn. Eerst een hydraterende crème, gevolgd door een crème met een zonnefactor. Volgens mij had ik al 3 lagen met creme op mijn gezicht gesmeerd. Normaal heb ik maar 1 creme onder mijn make-up zitten, maar ja, alle produkten moesten we natuurlijk uitproberen. De consulente ging bij iedereen de kleur van de foundation bepalen. Niet veel later waren we druk aan het smeren. Niet bij iedereen was de kleur perfect; zo ook bij mij niet. Mijn rode wangen waren verstopt achter een te lichte kleur foundation. Ach, het maakte me ook niet veel uit. Het was gezellig en daar het toch eigenlijk om. Na wat rouge werd het tijd om de kleur van de oogschaduw te bepalen. Het leuke van zo'n party 's dat je dan eens wat nieuws kunt uitproberen. Zo gezegd zo gedaan en in plaats van de aardetinten (kleur die ik normaal altijd gebruik) koos ik voor een grijs/blauwe tint. Dat was wel even wennen, maar ik was blij met het resultaat. Om het af te maken nog even wat mascara op en de lippen een kleurtje geven. We waren klaar voor de fotoshoot. Yolanda is namelijk niet alleen een goede host, maar ook nog eens professioneel fotografe. We gingen met zijn allen jaar de basement, waar zij een fotostudio heeft. Iemand moet de eerste zijn, dus ik heb me als ‘vrijwilliger’ opgesteld. Ik kan je zeggen dat achter de camera staan makkelijker is dan ervoor. Het licht wat op je staat en dan al die nieuwsgierige kopjes achter de fotograaf. Iedereen wilde natuurlijk wel zien hoe ik het er van af bracht. Ik kreeg aanwijzigingen van Yolanda. Hoe ik moest staan, hoe ik mijn gezicht moest houden, hoe ik moest kijken. ‘Naar de lamp kijken en beetje naar mij toe draaien, kin iets omlaag en nu lachen….en nu een verleidende blik….en nu met je hand naar je gezicht….enz enz. Ik vond het best moeilijk, maar gelukkig heeft ze wel wat plaatjes kunnen schieten. Nu was het de beurt aan de rest. We hebben onder elkaar ontzettend gelachen. Na de fotoshoot was het tijd om te lunchen. Yolanda had er echt werk van gemaakt. Zalmwraps, een pizzataartje, broodjes, paté, brie…echt alles was heerlijk! Daarna was het tijd om naar huis te gaan. Ik had het nog erg druk die dag en John zou rond een uur of 3 thuiskomen.

Ik was net goed en wel thuis of John stond al voor de deur. Lekker op tijd, dus we konden gelijk door om naar de Total Wine te rijden. Ook nog even een stop gemaakt bij de Party City en de Target en toen weer terug naaar huis. John moest de tiramisu nog maken. We zijn ’s avonds nog lang doorgegaan. Gelukkig had ik al de bar al versierd, dus het was nu nog een kwestie van de puntjes op de i zetten. Om 1 uur lagen we uitgeteld in bed. Zaterdag, de dag van het feest, begonnen we vroeg. Na het ontbijt is John aan de slag gegaan in de bar. De vloer moest nog gedweild worden en ik ben in de keuken aan de gang gegaan. Ik moest de mozzarella en tomaat alvast marineren. Een makkelijk gerecht, wat je vooraf al kunt klaarmaken. Daarnaast moest ik de lasagna klaarmaken. Ditmaal niet uit een pakje, maar het recept van Vilborg en Marco (Italiaanse vrienden). Het is op zich niet moeilijk, maar vergt wel wat voorbereidingstijd. Na een uurtje was ik ook daarmee klaar en kon het de oven in. Zo hoefde ik het ’s avonds alleen nog maar op te warmen. De pasta met vis en marinarasaus was John zijn ding. Evenals het tweede toetje. Zijn inmiddels befaamde witte chocolade/citroen dessert. Ik ben nog even gauw naar harris Teeter gereden voor hun overheerlijke brood met zongedroogde tomaat. De teleurstelling was dan ook groot toen bleek dat ze die niet hadden. Nou ja, vers gebakken stokbrood is ook best lekker. Om 4 uur kon ik weer de auto in om naar de Safeway te rijden voor zakken ijs. Daarna hadden we zelfs nog een rustmomentje voordat het feest zou beginnen. Onze planning wordt steeds beter.

Om 6 uur begon de Valentine’s Party en Nicole, Michel en de kids waren de eerste gasten die arriveerden. Niet veel later volgde de rest. De bar stond al gauw vol en ik kreeg van iedereen ontzettend leuke reacties over mijn decoraties. Overal hartjes, love gamble krasloten, schaaltjes in hartvorm, roze/rode M&M’s, rode tafelkleedjes, stickers op de ramen…je kon er niet omheen. We hadden ook weer een cocktail gemaakt; love potion No 9. Het was Valentine’s Day in huize Valentijn. Deze keer had ik het me niet moeilijk gemaakt door allerlei ingewikkelde hapjes klaar te maken. John had vanuit Nederland blokken kaas meegenomen. Gewone belegen kaas en Old Amsterdam. Daar doe je iedereen net zo veel plezier mee. Vaak hebben ze dit al lang niet meer gegeten, dus dan is zo’n Hollands blokje kaas een ware traktatie. De kinderen waren gezellig aan het spelen, nou ja, zeg maar rennen…, dus ik moest mijn eerste troef al tevoorschijn halen. Elk kind kreeg een papieren tasje en die moesten ze mooi versieren. Als ze naar huis zouden gaan, dan kregen ze van mij er een leuke verrassing in. Dat hoefde ik maar één keer te zeggen, want ze gingen gelijk aan de slag. Het is altijd lastig wanneer dat je moet gaan beginnen met koken, maar ik werd al snel geholpen door Fleur. De oudste van Yolanda en Arnoud. Zij zei tegen haar moeder, waar ik dus bij stond, dat ze dood ging. Heel verbaasd keken wij haar aan en ze zij nogmaals, “mam, ik ga heel snel dood”……van de honger!! Oké dan….hint hint! Dus ik snel naar de keuken om de pizza in de oven te doen. Na een kwartiertje was het ‘gevaar’ geweken en zaten alle kinderen te eten. Daarna was het tijd voor de volwassenen. We serveerden lasagna, de pasta, de mozzarella met tomaat, een Italiaanse salade, stokbrood en kruidenboter. Iedereen liep langs het buffet en nam wat te eten. Ik kreeg wederom complimenten dat de lasagna zo lekker was. Deze houden we er in, hoor! Gelukkig had iedereen nog ruimte voor het dessert en ook dit lieten ze zich goed smaken. John kreeg dit keer de complimenten.

Na het eten konden we zelf ook lekker relaxen. De drank vloeide rijkelijk en iedereen had het naar zijn/haar zin. We hebben gedanst, de kids keken een filmpje….alles liep perfect! De kinderen kregen natuurlijk hun verrassing -een snoepzak- toen ze weggingen.
Om half 1 gingen de laatste gasten weg. Het feest was dan ook al om 6 uur begonnen, dus na 6,5 uur waren we uitgeteld!
Het opruimen hebben we maar naar de volgende dag verschoven. Dat wat in de koelkast moest, hebben we veilig gesteld. De rest kon gewoon blijven staan. Aan de bar hebben we met zijn tweetjes nog een afzakkertje genomen. We kunnen terugkijken op een heel leuk feest. We willen iedereen bedanken voor de kadootjes, zoals de champagne, chocolaatjes en leuke kaarten. Erg attent van jullie. Hopelijk volgen er meer feestjes dit jaar. Misschien met mijn verjaardag weer en dat is al snel...in maart al! Het (feest)seizoen is geopend!

Voor alle foto's klik hier!

9 opmerkingen:

Petra zei

Dat ziet er allemaal gezellig en kleurrijk uit! Jullie geven superleuke feestjes, zo te zien. Hoe is het met je rug? Hopelijk wat beter, zullen we in de komende twee weken weer eens afspreken?

Car zei

Super die basement, helemaal ideaal voor dit soort feestjes.

Anja zei

Wat een leuk feest en de basement zag er gezellig uit!

Kristel Holsbeek zei

Precies een gezellig feestje achter de rug;-)
Zooitje valt nog mee vind ik hoor...is er geen gewoonte dat er een beetje mee wordt opgeruimd alvorens iedereen vertrekt?

Vita zei

Wat een gave feestjes geven jullie en wat heerlijk dat je er zo'n fijn huis voor hebt! Als ik weer langere tijd in Amerika ben, hoop ik ook zo'n leuke Nederlandse club te treffen.

Sonja zei

Jullie weten echt hoe je een party moet organiseren en er dan ook nog zelf van genieten, helemaal top. Het zag er schitterend uit.

Petra zei

Wat leuk de make-up party en daarna op de foto. Echt een leuk idee.
Zag er ook super uit op het feestje. Gisteren was ik ook bij Party City. Moet zeggen dat het mij toch wat minder afgaat het georganiseer,hi hi hi.

Bibi zei

Wat zag je feest er supergaaf uit hee, echt geweldig! kaas doet het altijd goed, hoe vaker je feesten geeft hoe bedrevener je d'r in wordt haha maar jullie zijn al echte pros!

Robert-Jan en Yvonne zei

WAUW ! Ziet er echt weer geweldig uit, jullie hebben er echt wat geweldig moois van gemaakt. Kan me voorstellen dat het geweldig goed verlopen is ! Prachtige sfeer foto's ook.