Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 7 februari 2011

Lunch en Super Bowl Sunday

Toen ik vrijdag wakker werd, merkte ik het al gelijk. Mijn rug wilde weer eens niet meewerken. Misschien komt het omdat ik verkeerd gelegen had, ik weet het niet. Wat ik wel wist is dat ik rustig aan moest doen. Net nu ik eigenlijk zoveel had willen doen. Maar ja, ik moet op zo’n moment naar mijn lichaam luisteren, want dat werkt het beste. Met een pijnstiller en rust trok de pijn die dag langzaam weg. Zaterdag ben ik naar de mall geweest. Ik had een bestelling vanuit Nederland gekregen. Een paar Uggs, hoe kan het ook anders. Ik heb zo onderhand een vast adresje, dus bij Bloomingdale’s heb ik de juiste laarzen kunnen vinden. Désirée ook weer blij. Ik moest ook nog een cadeau halen voor Marco en Vilborg. Wij waren uitgenodigd om zondag te komen lunchen en we wilden daarom een kleinigheidje meenemen. Vilborg is zwanger, dus het leek me wel leuk om iets voor de baby te kopen. Een knuffeltje en sokjes. Ik moet zeggen dat je niet echt veel leuke zaken hebt, waar je babyspulletjes kunt kopen. Nou ja, bij Baby Gap heb je wel wat, maar erg op een jongen en meisje gericht. Ik wilde iets neutraals kopen en iets wat in het budget paste. Uiteindelijk heb ik een knuffeldiertje gekocht, sokjes en een slab. Ik was tevreden over mijn aankoop en ben daarna naar huis gereden.

John was al volop in de bar bezig. We hadden er o.a. onze ligbedden gestald. Het is niet de bedoeling dat onze gasten zaterdag gaan liggen, dus die hebben we in een andere kamer gezet. Dankbaar ben ik voor onze grote basement. Er is altijd wel een kamer waar we spullen kunnen wegzetten. Ook moest John zijn koffer nog pakken voor zijn vertrek naar Nederland. Al met al een productief dagje. Zondag zijn we op tijd opgestaan. We hadden gekozen voor een licht ontbijtje, want we zouden immers gaan lunchen bij onze Italiaanse vrienden. Tegen 12 uur waren we bij hun appartement in Crystal City. We waren daar nog nooit geweest. Ze wonen er met zijn drietjes en in juni met vier personen. We wisten al dat het klein was, maar…oef…dit was wel erg klein. Ik vind het knap dat ze dit zo volhouden. De woonkamer is de helft van onze bar. Met 1 bank, een tafeltje, TV, een eetkamertafel met stoelen staat de kamer al snel vol. Ik zou er niet kunnen leven. Ze hebben wel een klein balkonnetje, maar daar kun je niet met 4 personen zitten. Wat ben ik dan blij met ons huis en de verschillende decks. De tafel was al mooi gedekt en zoals een echte Italiaan betaamt, stonden er allerlei lekkernijen op tafel. Natuurlijk mocht een goede wijn ook niet ontbreken. Van mozzarella tot prosciutto, van olijven, parmezaanse kaas tot tomaat met basilicum. We bleven er van eten, maar we moesten nog ruimte overlaten voor de lasagna. John had aan Marco gevraagd of hij een goed recept had voor lasagna. Aan wie kun je dit beter vragen dan aan een rasechte Italiaan. Het was een recept van zijn moeder en ik kan alleen maar zeggen dat het erg lekker was. Vilborg beloofde me het recept op te sturen. De moeder van Marco is van alle markten thuis, want ook de Limoncello was door zijn moeder gemaakt. Oh en die was me toch lekker! Het was de meest smaakvolle Limoncello die ik ooit gedronken heb. We konden er helaas niet veel van drinken, want ik moest John nog naar de luchthaven brengen.

Om 2 uur moesten we echt gaan. Nog even snel langs huis om de koffers op te pikken en daarna zijn we naar de luchthaven gereden. Nadat ik John had weggebracht, kwam ik weer thuis. Het is dan altijd weer stil in huis. Ik zat best vol van de lunch, dus ik besloot een avondje te relaxen. Het was gisteren trouwens ook Super Bowl Sunday. De Super Bowl is de finale van het American footballseizoen (de populairste sport in Amerika). Dit jaar zou de strijd om de beker gaan tussen de Green Bay Packers en de Pittsburgh Steelers. Samen met mij, zaten meer dan 110 miljoen Amerikanen gekluisterd aan de buis. De Amerikanen kijken meestal met familie, vrienden en buren naar de wedstrijd. De Super Bowl is één van die zeldzame momenten dat een enorm deel van de bevolking hetzelfde doet op hetzelfde moment.

Dat het zo’n belangrijk evenement is, blijkt ook wel aan de reclamespotjes. Een bedrijf dat een reclamespotje van dertig seconden wilt uitzenden tijdens de Super Bowl moet daarvoor tussen 2,5 en 2,8 miljoen dollar neertellen. In totaal zijn er zowat 45 minuten reclame tijdens en rondom de Super Bowl. De Super Bowl is ook het evenement voor de celebrities. De ene VIP na de andere kwam in beeld. Tijdens de rust van een Super Bowl wedstrijd wordt er een halftime show gegeven. Dit jaar had de The Black Eyed Peas voor een spetterend optreden gezorgd. Het geluid was wel wat minder, maar de show mocht er zijn. Ik heb de wedstrijd al zappend van de ene zender naar de andere zender gekeken. Op het laatst was het best spannend. De Green Bay Packers hebben gewonnen en zo ook de bedrijven achter de commercials. Een bereik van meer dan een miljoen mensen is nogal wat!

6 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Wat kan een goede limoncello smaken, hmm jammie!!

Petra zei

Volgens mij heb ik nog nooit limoncello op! Vervelend van je rug, ik hoop, dat het snel beter wordt.

Brin zei

Mmmmm,lekker limoncello. Misschien ook proberen het recept te ontfutselen?

Anja zei

Zo te lezen een heerlijk etentje bij de Italianen. Sterkte met je rugpijn!

Bianca zei

Hopelijk is het snel beter met je rug, je voelt je direct stokoud als je last van je rug hebt.
Mooie reclames ook vaak tijdens de Superbowl, ik heb zo af en toe even gekeken want duurt me veel te lang anders ;-)

Bibi zei

HHMMMM prociutto, dat wil ik elke dag wel eten.