Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 3 december 2010

Ons huis in kerstsfeer...

De kerstdecoraties zijn hier al volop te zien. In tegenstelling tot Nederland, waar we altijd wachten tot de goede beste man weer naar Spanje is vertrokken. Hier begint men meestal na Thanksgiving Day. Zo zijn er al veel huizen versierd en hangen de winkels vol met kerstversieringen. Wij zijn er eigenlijk al laat mee, want op menig blog zie ik de versierde huizen en opgetuigde kerstbomen al voorbij komen. Hoog tijd dus om zelf te beginnen. Dit weekend gaan we de kerstboom zetten en hier en daar heb ik al wat versieringen opgehangen. In de keuken heb ik twee schalen met kerstballen staan. Daarnaast ligt er een guirlander met lichtjes die op de vensterbank. Aan de openhaard hangen de 'Christmas stockings' (sokken). Dat is eigenlijk hetzelfde als je schoen zetten met sinterklaas. Ik vind de kerst zo'n mooie tijd van het jaar. Ik heb er altijd weer veel plezier in om het huis om te toveren in de kerst. Met natuurlijk de 'Christmas tunes' op de achtergrond.

Het mooie hier is dat de kerstspullen nu al met kortingen te koop zijn. Dat bleek wel na een bezoekje bij Michaels (de winkel die mijn moeder en schoonmoeder ook erg leuk vinden). Ik heb daar afgelopen weekend een guirlander gekocht met 50% korting. Gisteren was ik nog even terug gegaan naar Michaels en de guirlanders waren bijna allemaal al weg. Dat is niet zo gek als je ze voor de helft van het geld weg doet. Ik heb nog 4 glazen vaasjes gekocht waar je een theelichtje in kunt doen, met een klein kransje er om heen. Daar zat ook weer 40% korting op. Op de kransjes 50% korting...kijk, dat is nu eens leuk winkelen. Ik geloof niet dat ik in Nederland wel eens kerstdecoratie met korting heb gekocht vóór Kerstmis! Echt, zelfs op de lampjes en inpakpapier krijg je extra voordeel.

Vrijdag ben ik eerst naar de Petsmart (dierenwinkel) gegaan. Ik had een ongeopende tube met pasta (high calorie booster) liggen, die Jamie elke dag kreeg van ons. Nu ze er niet meer is, heb ik niets meer aan de tube met pasta. Als ik Esmée zie lopen dan heeft die echt geen calorie booster nodig. Ze is lekker vol, zeg maar. Er is echter één probleempje...ik kon de bon nergens meer vinden. Waar ik ook zocht, waar ik ook keek...geen bon. Euh, zo'n tube kost toch $12, 99. Ik besluit toch met de tube, maar zonder bon naar de winkel te gaan. In de winkel spreek ik een medewerker aan. Ik leg hem uit, dat ik de tube graag wil terugbrengen, maar de bon niet meer heb. Hij antwoordt meteen terug; 'Ach, mevrouw, dat is geen enkel probleem hoor. Ik leg de tube vast bij de kassa en dat komt straks helemaal goed'. Nu kom ik vaak in deze winkel en kennen ze mijn gezicht misschien, maar voor het geval dat hij me niet goed verstaan heeft zeg ik voor de zekerheid nog een keer dat ik geen bonnetje heb. De jongen glimlacht en zegt dat dit niet erg is. Nou, is dat geen service? Geweldig toch! Ik kan dit erg waarderen. Nadat ik het voer voor Esmée heb gepakt, ben ik naar de kassa gegaan. Zonder vragen te stellen, werd de $12,99 van het totaalbedrag afgehouden.

Van de Petsmart ben ik naar de Target gelopen. Ik heb daar kleine rode/witte kerstballetjes gevonden. Het idee is om deze in een doorzichtige vaas op het kastje in de gang te zetten. Nu we het over de gang hebben... Net als in Nederland hang ik altijd guirlanders aan de leuning van de trap. Gelukkig passen mijn guirlanders hier ook goed. Ik ben daarom nog even naar Michaels terug gegaan om daar strikken te kopen voor de guirlanders. Ach, die leuke kerststerren voor in de keuken kon ik ook niet laten liggen. Net als wat groen voor in een schaal, rood/witte kerstballen voor op de schouw en rode theelichthouders. Alles wel met zo'n 40% korting...dat dan weer wel. Mijn kar is ten opzichte van menig andere klant vrij leeg. Michaels doet goede zaken met al die volle karren. 's Avonds overwegen we nog om naar de Tree Lighting Ceremony te gaan in Great Falls Village Center. Het is best koud en de boom moet nog op, dus dit jaar laten we het aan ons voorbij gaan. We vonden het vorig jaar ook niet echt heel bijzonder, dus ik denk niet dat we een groots evenement gaan missen.

Zaterdag zijn we er op tijd uit gegaan. De boom hebben we vrijdagavond dus al in elkaar gezet, want ja, we hebben een 'nepperd'. Geen boom die je als een soort parasol opendoet waar de lichtjes al in zitten. Nee, tak voor tak zet je hem in elkaar. Heb je dat gedaan, dan zijn moeten de lampjes nog, heel veel lampjes. Door de jaren heen zijn het er steeds meer geworden. Ik moet er wel bij zeggen dat we een grote boom hebben, maar er gaan 12 snoeren in (à 100 lampjes). We hebben zelfs een dimmer op onze boom, want als we deze voluit moeten laten branden dan bestaat de kans dat de straat zonder stroom komt te zitten, zo veel licht geeft hij af... Een beetje overdreven natuurlijk. Ik vind het gewoon mooier als het licht ietwat gedimd wordt. Aan John de taak om de lampjes in de boom te hangen. Daar is hij wel even mee bezig. Ze worden er niet los ingehangen, maar netjes aan de takken vastgemaakt (inclusief snoer). Dit alles om ruimte te creëren voor de kerstballen. De lampjes moeten er in hangen voordat John maandag weer naar Fort Worth vertrekt. Zijn laatste trip dit jaar. Als hij weg is, kan ik komende week de boom opfleuren met kerstballen, rendiertjes, engeltjes etc. Ik moet zeggen dat hij al aardig op weg is, want er hangen al zo'n 9 snoeren in. Tijd om er meer te stoppen en te gaan genieten van een gezellige zaterdagavond.

Zo was het weer snel zondag en we moesten natuurlijk verder met de boom. John was zaterdag nog een heel eind gekomen, met als resultaat dat hij nog maar 4 snoeren er in moest hangen. Toen hij klaar was, kon ik de verder met de kerstballen. Terwijl John zijn koffer aan het pakken was, ben ik alvast begonnen. Het is altijd moeilijk om een begin te maken, maar als ik eenmaal bezig ben, gaat het eigenlijk vanzelf. Het ging eigenlijk best snel. John was rond een uur of 5 klaar met pakken en we hebben toen eerst wat gegeten. Na het eten zijn we naar een woonwijk in Reston gereden. Dat is maar een klein stukje bij ons vandaan. Daar staat een huis die helemaal versierd is. In elke boom hangen lichtjes, De kerstman met zijn arreslee, een kerststal, sneeuwpoppen voor de deur. Waar je ook kijkt; er staat wel iets. Het is echt ongelooflijk om te zien. Wij waren dan ook niet de enige. Auto's reden af en aan. Mensen stapten uit om foto's te maken. Echt, je moet het met eigen ogen zien, want op de foto komt het niet helemaal goed over. Nadat we daar in de wijk een wandeling hadden gemaakt, zijn we naar Reston Town Center gereden. Daar is een schaatsbaan. Altijd leuk om naar schaatsende mensen te kijken. Het was wel ontzettend koud. Gevoelswaarde -11 graden. Brr! Er is dan niets zo lekker, dan om in een warm huis thuis te komen. Ik ben niet meer verder gegaan met de boom. Maandagochtend heb ik de boom afgemaakt. Nu is alles versierd in huis en ik kan er ontzettend van genieten. I love Christmas!



Wil je alle foto's van ons huis in kerstsfeer zien, klik dan hier.

9 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Ziet er allemaal lekker gezellig uit!!!

Petra zei

Ik ook! Het is zo sfeervol allemaal! Jullie versieringen zien er ook zo gezellig uit! Volgende week wil ik naar Washington nu de Kerstboom er is, misschien heb je zin om mee te gaan?

Bianca zei

Dat moet wel een heel mooi gezicht zijn 's avonds dat huis met al die kerstversieringen, mooie kerstboom hebben jullie.

Bibi zei

Wat ziet alles er mooi uit! Leuk die schalen met die ballen erin, en wat ontzettend veel snoeren! Haha geweldig en nog met een dimmer ook!
Hier wil het nog niet vlotten met de decoraties, de boom staat met slechts twee snoeren, maar de rest is nog in uitvoering zeg maar.

De Steijntjes zei

Wat ziet het er supergezellig uit bij jullie!!! Jullie zijn klaar voor de kerst. Vanaf deze kant van de oceaan alvast hele fijne feestdagen toegewenst. En bedankt voor het meelezen met jullie blog met alle belevenissen in de USA, heerlijk om te lezen en mee te genieten.

De Steijntjes zei

Wat ziet het er supergezellig uit bij jullie!!! Jullie zijn klaar voor de kerst. Vanaf deze kant van de oceaan alvast hele fijne feestdagen toegewenst. En bedankt voor het meelezen met jullie blog met alle belevenissen in de USA, heerlijk om te lezen en mee te genieten.

Teleton zei

It's the most wonderful time of the year!

Anja zei

Dat ziet er gezellig uit!

Tjeerd en Kiki zei

Ik vind de schalen waar je de kerstballen in hebt gedaan helemaal super!
Wat ziet alles er leuk uit he in kerstsfeer, geniet er van!!