Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 20 december 2010

Nieuwe ramen, Colin Powell en inpakken...

Zaterdag zijn we Patty en Timo gaan uitzwaaien. Voor hun was het de dag van vertrek. De laatste weken hebben ze in het Staybridge hotel gelogeerd. We hadden met nog een aantal Nederlanders daar afgesproken. Michel zou ze wegbrengen naar de luchthaven. Het was dan ook een verrassing voor ze, dat wij daar stonden. Ze vonden het natuurlijk erg leuk. De laatste boodschappen, discountcards etc. werden nog uitgewisseld, maar toen was toch echt het moment dat ze weg moesten gaan. We zijn allemaal naar buiten gegaan en hebben voor de laatste keer afscheid genomen. We hebben we ze met zijn allen uitgezwaaid. Daarna zijn we naar Arnoud en Yolanda gereden voor een borrel. Gewoon gezellig en om nog de verjaardag van Arnoud en Fleur te vieren. Na een heerlijke middag zijn we naar huis gereden.

Vandaag zijn de klusjesmannen weer bezig om de ramen te vervangen. Ze zijn boven op de slaapkamer verder gegaan. Ik heb de mannen gevraagd of ze de ramen in de woonkamer ook nog wilden doen vandaag. Gisteren hebben we namelijk de 'fully loaded' kerstboom verplaatst. Met een paar honderd kerstballen in de boom was dat nog een uitdaging. Maar zonder scherven staat de boom nu een paar meter verwijderd van het raam. Daarom zou het fijn zijn, als ze deze nog even vervangen vandaag. Het zit niet echt fijn zitten met een kerstboom midden in de kamer. Als alles vervangen is, dan kan deze weer terug op zijn plek gezet worden. Ik blijf natuurlijk niet schuiven met die boom. Het is inmiddels lekker koud binnen. Het heeft geen zin om de verwarming aan te zetten, dus met een zakdoek voor mijn loopneus en een extra vest aan is het even doorbikkelen. Maar even weer een bakje koffie pakken. Op het moment dat ik dit schrijf gaan ze beginnen met de ramen in de woonkamer. Gelukkig, want dan kan vanavond alles weer op zijn plek gezet worden. Inclusief de volle kerstboom. Ik hoop dat we nu betere ramen hebben en dat de kou buiten blijft. Helemaal warm zoals in Nederland gaan we het huis niet krijgen, want de huizen zijn hier slecht geïsoleerd. Tenminste ons huis...

Woensdag vertrekken we naar New York. Voordat het zover is, zal er eerst nog ingepakt moeten worden. Wat ga ik allemaal meenemen? Ik ben namelijk niet van het minimalisme wanneer het op inpakken aankomt. Wat resulteert in bergen kleding op mijn bed die ik graag mee zou willen nemen. Wanneer ik ga inpakken kamp ik namelijk altijd met de “what if” gedachte. Want wat als ik nu iets mors op mijn trui of val en mijn broek is vuil. Wat als...wat als...spookt er door mijn hoofd. Keuzes maken vind ik moeilijk, want ga ik voor de zwarte broek of spijkerbroek, mijn grijze trui of gaat toch het vest mee? En dan de laarzen... Je hebt toch echt minstens 3 paar nodig. De stylisch verantwoorde laarzen voor als ik ga shoppen, de superwarme Uggs voor de lange wandelingen en een paar laarzen voor als het gaat sneeuwen. In ieder geval gaan er genoeg dassen en handschoenen mee, want het gaat flink waaien en met een lage temperatuur kan het erg koud worden. Ook wordt er 25 en 26 december sneeuw verwacht. Dat is natuurlijk erg leuk, want wie droomt er nou niet van een witte kerst? Het betekent wel dat als je een hele dag buiten in de sneeuw loopt, tussendoor even droge kleding moet aantrekken. We moeten dus genoeg kleding meenemen. Een goede 'smoes' om toch maar dat extra truitje in te pakken. Uiteindelijk zal blijken dat ik toch weer te veel heb meegenomen, zoals altijd.

John moest nog naar zijn werk vandaag. Zijn laatste dagje en dan heeft hij ook vakantie. Voordat hij naar huis kwam is hij nog even naar de dokter gegaan. Hij had last van zijn schouders en nek. Hij heeft een recept meegekregen en is daarmee naar de apotheek van de Safeway gegaan. Hij moest daar even wachten. Hij zat te wachten op zijn medicijnen toen er een man naast hem kwam zitten. John herkende hem meteen. Het was Colin Powell. Colin Powell is een (gepensioneerd) Amerikaanse militair en Republikeins politicus. Tijdens zijn militaire carrière bracht hij het tot vier-sterren generaal en van 2001 tot 2005 was hij minister van buitenlandse zaken. In 1996 werd hij door de republikeinen gevraagd als presidentskandidaat, maar hij weigerde. John zat daar in zijn militaire tenue en dat trok de aandacht van Colin Powell. Hij herkende het Nederlandse uniform en was daarom benieuwd wat John hier deed. Ze hebben een tijdje zitten praten. Inmiddels was de apotheker klaar met de medicijnen. John heeft hem nog happy holidays gewenst en is toen naar huis gegaan. Na even google te hebben geraadpleegd, blijkt dat Colin Powell op Ballantrae Farm Drive in McLean woont. Zo kom je nog eens iemand tegen...grappig hè!

Overmorgen is het dan zover. Volgens mij is het de 7e keer dat we naar New York gaan. Ik ben de tel al kwijt geraakt, erg hè. De stad gaat me nooit vervelen. Ik kijk er al naar uit om door de straten te wandelen, een museum te bezoeken, de kerstetalages bij Bergdorf and Goodman, Macy's en Saks 5th Ave te gaan bekijken. Natuurlijk een bezoekje aan Brooklyn Diner, Top of the Rock en Central Park. We komen de tijd wel door. Waarschijnlijk komen we zelfs tijd tekort, want we gaan nu maar 5 dagen. Normaal gaan we altijd 8 dagen. Je hoort mij niet klagen hoor, want ik ben al blij met 5 dagen!! Even de stad opsnuiven, genieten van alle bedrijvigheid om ons heen en natuurlijk kerst vieren in the Big Apple. Nog twee nachtjes slapen en dan.... Woensdag met de taxi naar de luchthaven, vliegen met United, daar weer een taxi naar het Hilton New York hotel (zie foto) en dan kan de vakantie beginnen. New York, here we come!

12 opmerkingen:

Sonja zei

Fijne kerstdagen in the Big Apple en veel plezier.

Teleton zei

Heerlijk een paar dagen door de eerste en enige wereldstad zwerven. Wij wensen jullie (op z'n Bels, da's weer eens wat anders) vrolijke feesten!

Karin zei

Grappig om 'ons' hotel te zien :-) Mag ik toch wel zeggen he als manlief daar de Hotel Manager was. We waren er vorige week nog voor een lang weekend. Heel veel plezier in New York!

groeten uit Chicago!
Karin

Petra zei

Bijzonder, dat John Colin Powell ontmoette. De meeste bekende Amerikanen in dit gebied zijn inderdaad politici. Heerlijk New York met Kerstsfeer! Alleen hoop ik wel, dat het wat minder koud wordt voor jullie. Ik heb toch lopen rillen in DC vanmiddag!

Anja zei

Fijne kerstdagen in New York! Leuk vooruitzicht!

Monique zei

Wat een bijzondere ontmoeting. Colin Powell, indrukwekkende man!

Heel veel plezier in New York.

Brin zei

Wat de koffers pakken betreft...voor mij heel herkenbaar. Ook ik stel me constant de vraag "Wat als"...wat als het iets frisser is s'avonds, dan toch maar dat extra truitje mee, en dan dat leuke vestje toch maar in de koffer...en die topjes voor als het heel erg warm zou worden...en dan die schoenen, die moet je toch passend hebben bij je outfits...
Resultaat: veel te veel mee! Eén keertje heb ik me heel erg kunnen inhouden wat inpakken betreft. Net dan ging er van alles fout en kwam ik echt kledij "tekort". Dan toch maar liever teveel mee ;-)

Veel plezier in New York! Wij vertrekken vrijdag naar Florida. Genieten van het zonnetje, sneeuw hebben we hier al voldoende gehad...

Petra zei

Wat leuk dat Colin Powell bij jullie woont en dat John hem gezien en gesproken heeft. Heel bijzonder hoor!

Heel veel plezier in New York!
Kijk uit naar je foto's!

Bianca zei

Fijn dat de ramen in je woonkamer nu ook gedaan worden, hier is het huis ook slecht geisoleerd maar is het ook veel minder koud dan bij jullie, hoewel het tegen hitte ook wel prettig zou zijn om goede isolatie te hebben.

Alvast superfijne kerst gewenst en heel veel plezier in New York !

Bibi zei

Wat leuk dat John Colin Powell ontmoet heeft.
Ik wens jullie heel veel plezier in New York, zo'n heerlijke stad:-)

Kristel Holsbeek zei

Fijne feestdagen in the Big Apple!! Geniet er maar van;-)))

Anoniem zei

Er is toch niets gebeurt? Ingesneeuwd ofzo? Want je zou maar 5 dagen gaan.......

Zo grappig trouwens.
Ik had je blog gevonden toen je net begonnen was met schrijven. Ik vond het zo jammer, want ik was je 'kwijt' en was zo benieuwd hoe het met jullie ging. En toen vond ik je via een ander blog, waar je een reactie achter liet.

Vind je het geen gek idee dat je nu al bijna over de helft bent van jullie avontuur......je wilt toch zeker niet meer terug.


Marjon