Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 13 december 2010

Euhh..Uggs?

Deze keer gaat de blog over mijn aankoop van gisteren. Je gaat het niet geloven, maar ik ben overstag gegaan. Jawel, ik heb mijn eerste onelegante Uggs gekocht. Ik ben gewoon niet gemaakt voor 'koude' winterdagen. Ik heb altijd koude voeten en handen. Aangezien ik wel graag wandel in de winter en we volgende week naar New York gaan, ben ik me gaan verdiepen in de wereld die Uggs heet. Het begon eigenlijk toen ik Uggs moest gaan kopen voor mijn vriendin in Nederland. Ik was het namelijk met het gros van de mensen eens, dat Uggs onelegant zijn. Ik stond toen te wachten tot de verkoper terug kwam met de juiste maat laars. Ik had zo maar eens zin om ze aan te trekken, want waar gaat deze hype nu werkelijk over. Vanaf het eerste moment dat ik ze aandeed, had ik zoiets van: Wow! Zo zacht aan je voeten en zóóó lekker warm. Mmm, best fijn eigenlijk, die Uggs.

Maar goed, verder geen aandacht aan geschonken, totdat de winter hier arriveerde. Na een korte wandeling laatst, merkte ik dat ik in mijn trendy laarzen al snel koude voeten kreeg. Die heeft een leren zool en de kou trekt daar snel in, met als resultaat dat ik al snel ijzige tenen had. Ik moest gelijk weer aan die Uggs denken. Nu wilde ik wel schoenen die lekker stevig zouden zijn en een rubberen zool was ook één van de eisen die ik had. Nog een eis was dat ze een beetje vrouwelijk eruit moesten zien, maar in combinatie met de voorgaande eisen was dat waarschijnlijk niet mogelijk. Of koude tenen, maar wel hip…of onelegant en lekkere warme voeten. De keuze was zo gemaakt. Na wat bezoekjes aan de mall en het surfen op het internet had ik twee laarzen gevonden die in aanmerking kwamen. Eigenlijk ééntje, maar die was wel duurder, dus voor de zekerheid een goedkopere optie erbij gezocht. Ik kan ze beter hier aanschaffen, want ze zijn hier 125 euro goedkoper dan in Nederland. Na wikken en wegen, toch maar voor de iets duurdere gegaan en voìla…hier dan mijn eerste Uggs. De UGG® Australia "Broome II" Riding Boots. Klinkt wel stoer hè?

Het is niet het standaard model, maar wel een hoge laars. De laarzen zijn helemaal gevoerd met schapenwol en ook het voetbed is daarvan gemaakt. Zo lekker zacht en warm. Heerlijk gewoon. Net als in Nederland is hier de hype rondom de Uggs is nog lang niet over. Zeker nu de vorst en de sneeuw weer over het land trekt, wordt er weer massaal geshopt naar Uggs
. Ik wilde daarom niet langer wachten en heb ze gisteren aangeschaft. Waarom heb je in godsnaam Uggs? Dat zullen zich veel mensen afvragen. Waarom is altijd een goede vraag. Mijn antwoord is simpel: ik heb snel koude voeten en ik ben toch wel een beetje gevoelig voor trends. Anders droeg ik wel fluorescerende snowboots uit 1982. Of beenwarmers, hahaha. Ook ik loop nu op Uggs. Verbazing, afschuw en het onvermijdelijke oordeel valt je ten deel. Dat je een groupie bent, of een domme meeloper. Ach, dat kan mij niet schelen. En kenden we een aantal jaren geleden alleen nog maar de klassieke Ugg, nu zijn ze er in alle soorten en maten. Voor dames, heren én kids. Er zijn Ugg outdoorboots, hoge hakken laarzen, huisschoenen, sneakers, mocassins, enkellaarzen, snowboots, ja zelfs Ugg babyschoenen zijn er. En voor je koude oren zijn er ook nog bijpassende Ugg oorwarmers. Mijn mede Uggs dragers zullen me wel begrijpen. Vanaf vandaag hoor ik ook bij de Uggs Family. Je vindt ze prachtig of je vindt ze afschuwelijk met een hoofdletter A. De 'grap' UGGly is dan ook snel gemaakt. Maar wat je ook van ze vindt: UGG's hebben de wereld veroverd en ze gaan voorlopig ook niet meer weg. Ik ben helemaal blij met mijn ‘fuzzy wonders’!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha ha ha! Welkom in de wereld van de Ugg's! Wij hebben ze hier ook. Heerlijk! Ons peutertje draagt ze ook, staat zo lief.
Marjon

Petra zei

Geweldig, jij ook om! Ik heb er ook drie jaar aan moeten wennen om precies dezelfde reden. Ik vind ze ook ontzettend lomp.
Maar....... ook ontzettend warm en sinds een week of drie ben ik helemaal om. He-le-maal! En precies op tijd want het is mega koud nu hier. En peetje heeft warme voetjes. Onelegant, maar wel warm.

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha ! Ik wist niet dat er zoveel weerstand bestond tegen die Uggs ? Ik dacht dat het echt gewoon populair was met weinig tegenstanders (zoals bij Crocs) ? Maar goed, bij ons ook populair in de familie hoor, tot kleinzoon en kleindochter (natuurlijk van ons ....). Zelfs ik heb stoere mannen Uggs, heerlijke stoere en warme zwarte winter Uggs met harde zool. Lekker voor in de sneeuw (dat stoere, dat vind ik natuurlijk zelf !)

Petra zei

Saskia heeft een paar, maar dat is helaas gescheurd, dus nu heeft ze goedkopere. Ik vind ze ook heerlijk, maar heb al zoveel laarzen en ze zijn toch wel erg duur.

Karin zei

ha...ha. Hier precies hetzelfde...na jaren verzet heb ik een paar weken geleden ze ook gekocht. Ik vind ze lelijk maar ze zijn zooooo warm en lopen gewoon lekker. Heb ze het afgelopen weekend aan gehad in NYC en heb uren kunnen lopen met warme voeten!!

groetjes uit een heeeeeel koud Chicago waar ik dus nu gewoon elke dag die Uggs aantrek als ik naar buiten moet.
Karin

Anja zei

Welkom bij de club ;-)) Nee, ik hoor nog niet bij de familie maar het is hier ook nog niet koud.

Kristel Holsbeek zei

Ik heb de mijne "onechte" zal ik maar zeggen in Nieuw-Zeeland gekocht...oh wat heb ik daar al plezier aan gehad...lomp of niet ik heb verdorie lekker warme voeten terwijl de vrouwen/mannen met trendy schoenen, koude voeten hebben...laat ze maar lachen;-) Ondertussen heb ik er ook nog gekocht met een hoge hak...zalig!! Mijn oudste heeft er ook al gehad...

Bibi zei

Die hype is volledig aan me voorbij gegaan, ik zou zomaar een paar kopen zonder te weten dat ik dan bij een familie zou horen. Maar zoals je ze omschrijft en hoe lekker ze zitten zou ik me daar helemaal niet voor schamen ;-)

Sonja zei

Deze zien er heerlijk warm uit en niet zo lomp als de 'gebruikelijke' Uggs. Maakt het uit, als je maar warme voeten hebt!
Fijne feestdagen!

Car zei

Uggs is niet langer een soort schoen maar het merk.
Een paar weken geleden ben ik ook overstag gegaan ook al zijn ze hier waarschijnlijk maar een paar dagen per jaar te dragen.
Volgens mijn zoon die al een paar jaar aanhanger is en zelfs bereid was om in Nederland de hoofdprijs te betalen officieel op het strand zonder sokken gedragen.
Veel plezier in NY, je zal er blij mee zijn.