Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 13 mei 2010

Beestenboel

We ontdekken steeds meer nieuwe dieren in onze tuin. Nu de temperatuur stijgt (alhoewel daar vandaag niet veel van te merken is) komen allerlei dieren tevoorschijn. Zo zag John laatst een beest. Hij beschreef het als een grote cavia... Ja hoor, dachten wij (toen was de visite er nog), zal vast wel een konijn zijn geweest. We hadden immers die ochtend een groot konijn in de voortuin gezien. Nee, zei John, het was echt geen konijn. Maar wat dan wel? John kon dit niet met rust laten en ging op internet zoeken. Na wat speurwerk vond hij 'het beest' wat hij gezien had. Een Groundhog, ofwel een whistle-pig of bergmarmot genoemd. Nu klinkt dat laatste niet echt als een groot beest. Maar toen ik deze een paar dagen later met mijn eigen ogen zag, veranderde mijn menig over de grootte van een bergmarmot. Ik zat onder de gazebo, toen de groundhog zijn kop om het hoekje stak. Wát...jeetje, wat een enorm beest. Een groundhog kan wel 40 to 80 cm groot zijn en heeft een staart van zo'n 15 cm lang. Hij of een zij, dat weet ik niet, schrok van mij en kroop weer gauw onder de gazebo. Toen ik rustig bleef zitten, dacht de groundhog waarschijnlijk dat ik weg was en trippelde parmantig over het gras. Toen deze mij weer in de smiezen kreeg, dook hij snel naar zijn schuilplaats. Ik kan je zeggen, onze groundhog heeft een grootte van een klein hondje. het heeft in ieder geval een grotere kop dan die van onze poezen. In die week hebben we de groundhog meerdere malen gezien. Nu snap ik de gleuven en gaten onder de schutting. Het beestje graaft en graag ook. Ze kunnen wel 320 kg zand verplaatsen. Ze kunnen tunnels graven van zo'n 14 meter lang en 1,5 meter diep. Nu hebben we een verzakking bij de tegels bij het zwembad. Ik sta er niet van te kijken dat de groundhog de oorzaak is. Nu heb ik geprobeerd om de groundhog te fotograferen, maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Het beestje is razendsnel en kan erg hard lopen. Ik geeft het nog niet op. O ja en we hebben hem (ervan uitgaande dat het een hij is) Guus genoemd. Dus Guus, kom maar op...I'll be waiting!


De groundhog is niet het enige beest, die we in onze tuin hebben gezien. Laatst hadden we heerlijk gezwommen in het zwembad. Toen we uit het water kwamen, zagen we iets drijven. Hè, wat is dat nu weer. We liepen weer terug naar het zwembad en wat denk je...een kikker. Hij zag er meer dood als levend uit. Gadver...hebben we net in het water gezwommen, zien we nu een dooie kikker drijven. John had ondertussen het schepnet gepakt en ik een handdoek. Komen we terug bij het water...weg kikker! Nou ja zeg! Het beestje leefde dus nog. Toen zagen we de kikker tegen de kant zitten. John heeft 'm eruit gevist en op een mooi plekje weggezet. Het zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn, alhoewel ik niet denk dat de kikker zo dol is op chloorwater.

Een rode cardinaal heeft een nestje gebouwd in één van de bomen. Vader en moeder zijn druk bezig en vliegen af en aan. Leuk om te zien. Dit hoort nu echt bij het voorjaar. Natuurlijk komen de 2 squirrels (eekhoorntjes) ook elke dag voorbij. De chipmunk die we van de winter een keer zagen, laat komt nu ook steeds vaker tevoorschijn. Gisteren hadden we visite en hebben (door de regen) onder de gazebo gezeten. Toen ze naar huis gingen en wij ze uitgezwaaid hadden, zijn John en ik nog even teruggegaan naar de gazebo. Zie ik daar iets op de stoel liggen, maar bij nader inzien 'zitten'. Een klein kikkertje. Het was duidelijk niet dezelfde als die we laatst in het zwembad zagen liggen. Het leek wel een kleine pad, ofzo. John heeft de kikker voorzichtig opgepakt en het beestje was niet bang. Sterker nog, het bleef gewillig op John zijn hand zitten. We hebben de kikker goed kunnen bekijken. Dit beestje had een soort zuignapjes aan zijn poten. Dat verklaard ook dat het kikkertje op de stoel zat. Die is er gewoon opgeklommen. Ook dit diertje hebben we in de tuin gezet. Dat vind ik nu zo ontzettend leuk; al die verschillende dieren in de tuin. Ik ben benieuwd wat er nog meer zit. Zo lang het maar geen slang is, want hoewel die hier ook voorkomen, kom ik die niet graag tegen.

Ik ga zo maar eens mijn koffer pakken. Morgen vertrekken we naar Key West in Florida voor een weekje vakantie. De vooruitzichten van het weer zijn erg goed. Zonnig en zo'n 29/30 graden...heerlijk! Yolanda en Petra komen op onze poezen passen en wij zijn daar erg blij! Dankzij Petra en Yolanda kunnen we met een gerust hart op vakantie. Thanks meiden!

6 opmerkingen:

sisely zei

Geniet maar van je vakantie, en fijn om te weten dat je dieren goed verzorgd worden.Ja als je om je heen kijkt buiten, zie je van alle soorten dieren.

Kristel Holsbeek zei

Fijne vakantie gewenst!!

Pierre zei

Dus toch zo'n beest.....ha...
Wie had dat gedacht?

Anja zei

Wat leuk dat jullie zoveel dieren in de tuin hebben. Op vogels na heb ik hier nog geen dieren gezien. Veel plezier in Florida!!

Bianca zei

Die heb ik hier nog nooit gezien een groundhog maar dat vind ik ook niet zo erg geloof ik ha ha

Als het treefrogs zijn in je zwembad (ze zijn grijs of prachtig groen) dan kun je je lol nog op, ze vinden chloorwater helemaal niet erg en houden complete orgies in je zwembad 's nachts (kikkerdril hoera !) ha ha

Veel plezier op Key West !

Rick, Sunshine State zei

Inderdaad een beestenboel zeg, overigens een heerlijke vakantie toegewenst in Florida !!!