Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 12 augustus 2011

Zo is het weer vrijdag...

Het is weer vrijdag en tijd voor een update. Deze week is rustig verlopen en hebben we heerlijk kunnen genieten van het aanhoudende zomerweer. Morgen gaan we naar een concert van Tim McGraw. Yeehaw! In het voorprogramma staat Luke Bryan en The Band Perry. We zijn vorig jaar ook al naar een concert van Tim McGraw geweest en dat was ontzettend gaaf. Toen we hoorden dat hij dit jaar weer kwam, hebben we gelijk kaarten besteld. Morgen is het dan zo ver en gaan we weer naar Bristow. We hebben niet de allerbeste plaatsen, maar zijn wel blij dat we het weer kunnen meemaken. Ach, misschien valt het allemaal wel mee. Jiffy Lube Live (de locatie van het concert) heeft als nadeel dat het parkeren, nou ja, beter gezegd het wegkomen na een concert dramatisch is. We zullen dan ook op tijd die kant op gaan en onze auto tactisch gaan parkeren. Misschien kunnen we vooraf aan het concert 'tailgaten'. Huh, hoor ik jullie denken. Wat is tailgaten...? Tailgating wordt hier in Amerika veel gedaan. Tailgaten is een gezellig samenzijn, gehouden op parkeerplaatsen voor een gebeurtenis. Het evenement zou een concert, voetbalwedstrijd, honkbalwedstrijd of een andere attractie kunnen zijn. Amerikanen komen met hun pick-up trucks (en normale auto's) aanrijden, vervolgens gaat de achterklep open en komen de stoelen, bbq, drank en eten tevoorschijn. Er worden ook vaak spelletjes gespeeld. Er zijn zelfs speciale bbq accessoires voor pick-up trucks. Zie foto links.... Geniaal toch, hahaha. Zo brengt men hier de tijd door alvorens het concert begint. Dus wie weet gooien wij ook de stoelen in de kofferbak, nemen we ons koeltasje mee en doen we mee aan het tailgate fenomeen. Het is hier de normaalste zaak van de wereld om te tailgaten. Ze maken er echt een dagje uit van.

Ik vertelde jullie een tijd geleden over de goede service die je hier in de winkels krijgt met betrekking tot iets terugbrengen of ruilen. Laatst heb ik dit weer een keer ervaren. Wij hadden een dienblad gekocht bij Sur la Table. Dit is een kookwinkel waar je echt de mooiste spullen kunt halen. Het dienblad kostte toen $29,95. Ik kijk regelmatig op hun website en zag tot mijn verbazing dat het dienblad in de uitverkoop was. Nu nog maar $11,95! Jeetje, dat scheelt wel veel. Wij moesten nog wat halen bij Sur la Table en ik vroeg wat hun 'return policy' was. De vriendelijke mevrouw achter de balie vertelde me dat ze heel erg coulant zijn met afprijzingen of spullen terugbrengen. Nou, dat liet ik me geen tweede keer vertellen. Prompt haalde ik mijn bon tevoorschijn van het dienblad en vroeg of ik het verschil kon terugkrijgen. Dat kon, maar ik moest wel het product kunnen laten zien. Ach, geen probleem. Een paar dagen later ging ik gepaard met mijn dienblad terug naar de winkel. Wat denk je....? De prijs was nog verder gezakt en nu kostte het nog maar $8,95. Ik heb netjes het verschil teruggekregen. $21 dollar maar liefst. Het maakte niet uit hoe lang het geleden was dat ik mijn aankoop heb gedaan, ze deden er niet moeilijk over. Nou, dat is nog eens leuk shoppen hier!

3 opmerkingen:

Petra zei

Heerlijk, zo'n koopje achteraf. Zo op de foto te zien is dat wel een hele leuke winkel zeg!

Teleton zei

Wij hebben eens spontaan "getailgated" voor een spaceshuttlelaunch. Onvergetelijke sfeer! Veel plezier vandaag bij het concert.

Pierre zei

Moet je eens in een Nederlandse winkel proberen. Staan ze je aan te kijken of je gek bent.
Wat dat betreft is de service in Amerika top!