Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 28 juli 2011

Concert Keith Urban

Donderdag zijn we naar het concert van Keith Urban geweest. Hij gaf een concert in het Verizon Center in Washington DC. Ik had kaarten kunnen bemachtigen en achteraf bleken dit kaarten voor prima plaatsen te zijn. We zijn naar het kantoorgebouw van John gereden om daar de auto te parkeren. Aansluitend hebben de metro gepakt naar het Verizon Center. Ik was er nog nooit geweest, dus had geen idee wat ik me ervan moest voorstellen. Toen we arriveerden was de zaal al open. Het Verizon Center is lekker compact en je kunt zo naar het toilet of iets te drinken halen. Ideaal dus! We zochten onze 'section' (vak) op en daar waar ik op hoopte werd bewaarheid. We hadden stoelen aan het gangpad. Het podium was ook dichtbij, ik was helemaal blij.

In het voorprogramma stond Jake Owen. We hoefden niet lang te wachten voor het half 8 was. Het concert begon... Het is altijd leuk om eerst een voorprogramma te hebben, maar bij Jake Owen hadden we allebei zoiets van 'been there, done that'. Hij heeft één nummer die ik wel leuk vind en dat is Barefoot Blue Jean Night. Het vak waarin wij zaten was vrij rustig en ze bleven allemaal zitten, maar met dit nummer kon ik het niet laten om te gaan staan en mee te dansen/zingen. Een stukje verderop volgden nog twee vrouwen mijn voorbeeld, maar dat was het dan ook wel. Ik hoopte maar dat ze met Keith Urban wel 'los' zouden gaan. Na het optreden ging iedereen weer lopen, drinken halen en naar het toilet. Ik ging ook nog even kijken, maar de rij was veel te lang en ik hoefde niet echt. Ik ben maar weer teruggegaan naar mijn plek.

Toen werd het eindelijk donker in de zaal en iedereen wist wat er ging komen.....Keith Urban! Gelukkig ging iedereen nu wel staan. We hadden Keith Urban al eens eerder gezien. Dat was een paar jaar geleden in Keulen (Duitsland)tijdens zijn clubtour door Europa. De zaal in Keulen was klein, hooguit voor zo'n 700 tot 1000 man. Dat was zo gaaf en we stonden destijds zo dicht bij het podium! Aangezien het Verizon Center veel grootser van opzet is gingen we er al vanuit dat het dit keer wel anders zou zijn. We hadden dus op voorhand onze verwachtingen al bijgesteld. Gelukkig maakt de venue voor Keith Urban niet zo veel uit. Hij is live erg goed. Niet schor, niet vals, nee....geweldig gewoon! Het geluid in het Verizon Center is jammer genoeg dramatisch. Desalniettemin vonden we het natuurlijk fantastisch. Keith Urban heeft in totaal 2 uur en een kwartier staan zingen. Tijdens het concert zelf heeft hij een leuke interactie met het publiek. Het concert zelf was een mix van liedjes van zijn laatste CD en wat oudere nummers. Dit alles maakte de avond helemaal perfect! We hebben gedanst en meegezongen. Af en toe kwam hij op een 'zijpodium' staan waardoor we hem van dichtbij konden bewonderen. Omdat we aan het gangpad zaten, konden we zo naar beneden lopen, waardoor er hooguit 3 meter afstand tussen ons was. Cool!

Ik heb foto's genomen met mijn iPhone. Helaas zijn ze niet allemaal even scherp, maar om een indruk te krijgen hoe het was klik hier.

Hieronder twee filmpjes die ik gemaakt heb tijdens het concert.




Geen opmerkingen: