Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 23 november 2010

Dagje kunst...

Zaterdag begon lekker rustig. Nadat we uitgeslapen hadden en met Esmée geknuffeld hadden zijn we opgestaan. Esmée is de laatste tijd wat onrustig. Ze miauwt heel veel...vooral 's nachts. Alsof ze niet graag meer alleen is. Dat is niet zo gek, want ze is haar hele leventje al gewend om Jamie om zich heen te hebben. Ik hoop dat ze er toch aan gaat wennen, zodat ze 's nachts doorslaapt en wij ook aan onze nachtrust komen. De tijd zal het leren... Het weer was wederom prachtig. We hebben daarom zaterdag onze dag in en rond het huis doorgebracht. Het was zo warm dat we 's middags lekker op het deck hebben gezeten. Met zo'n 25 graden in de zon was het prima uit te houden. In Nederland wordt deze week al sneeuw verwacht en wij zitten hier nog met een wijntje buiten. Het kan toch niet lang meer duren of wij krijgen ook onze eerste sneeubui. Het ziet er echter nog niet naar uit. Het is duidelijk dat de temperatuur te hoog is voor de tijd van het jaar. Wij vinden het helemaal niet erg en genieten er van zo lang het nog kan.

Zondag zijn we naar DC geweest. Wij vonden het tijd om eens een museum te bezoeken. Ik ben er in het verleden al eens geweest, maar dat is al weer zo lang geleden. Wij hadden deze keer het National Gallery of Art uitgekozen. Dit is een nationaal museum voor beeldende kunst. In tegenstelling tot de meeste musea aan The Mall in Washington is dit museum is geen onderdeel van het Smithsonian Institution, maar er wel mee geaffilieerd. Het mooie is dat de meeste musea in Washington gratis is. Het museum werd in 1937 opgezet door het Amerikaanse Congres en op 17 maart 1941 geopend door President Roosevelt. Het museum heeft een brede collectie van klassieke en moderne kunst van de middeleeuwen tot de 19e eeuw. Er hangt werk van onder anderen Johannes Vermeer, Rembrandt, Claude monet en Vincent van Gogh. Ook hangt hier het enige schilderij van Leonardo da Vinci in Amerika. Dat is best bijzonder. Hoewel er mooie schilderijen hangen, ben ik meer een liefhebber van de moderne kunst. Het MoMA in New York bijvoorbeeld. Het Sculpture Garden (beeldentuin) hoort ook bij het National Gallery of Art museum. Deze beeldentuin is pas in 1999 geopend en het hele jaar door toegankelijk voor publiek.

In de wintermaanden is er in de beeldentuin een schaatsbaan. Wij zijn er even een kijkje gaan nemen. Het is altijd leuk om mensen te zien schaatsen. Nog leuker wordt het als ze het niet kunnen. Er waren hier en daar dan ook grappige valpartijen te zien. Ik heb vroeger altijd veel geschaatst. Elke zaterdag en zondag naar de overdekte schaatsbaan. Op zaterdagavond was het discoschaatsen. Dat was helemaal leuk natuurlijk. Het is lang geleden dat ik op schaatsen heb gestaan. Ik ben benieuwd hoe ik het er van af zou brengen. John zegt dat je zoiets niet verleerd. Het zal in het begin misschien een beetje onwennig zijn, maar wie weet, schaatsen we zo iedereen voorbij.... We merkten dat de zon langzaam onderging en het was tijd om terug te gaan naar huis. Zo kwam er een einde aan een mooie culturele dag.

3 opmerkingen:

Petra zei

De moderne kunst vind je in het oostgebouw van de National Gallery of Art (wist je misschien al, maar ik dacht ik vertel het toch even). Ook het Hirschhorn museum vind je dan misschien interessant.

Petra zei

Wat grappig ik ging vroeger ook bijna elk weekend naar de ijsbaan. Soms als ik de geur van zo'n ijsbaan ruik, moet ik daar gelijk weer aan denken. Het geluid van ijs. Was zo'n leuke tijd.

Anja zei

Volgens mij verleer je het schaatsen inderdaad niet, net zoals zoals het fietsen. Ik zou nu wel banger zijn om te vallen en iets te breken, vroeger dacht ik daar niet bij na.