Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 12 november 2010

Dag lieve poes, dag Jamie...

Ons verblijf in Nederland is totaal anders verlopen dan dat we gehoopt hadden. Vrijdagavond kregen wij een telefoontje welke we eigenlijk niet verwacht hadden. Het ging niet goed met Jamie. Ze kon niet meer op haar pootjes staan en was heel rillerig. Petra heeft haar daarom mee naar huis genomen. Ook at en dronk ze niet meer. Daar schrokken we van. Maandag was er nog niets aan de hand. Oké, het is een oude poes en de laatste maanden was ze veel afgevallen. Maar de spirit zat er nog wel in. Woensdag kreeg ik nog van Yolanda door dat alles goed ging met de poezen. Het kon toch niet zo zijn dat Jamie er 'tussenuit' zou knijpen op het moment dat wij in Nederland zaten. Zo had ik het me niet voorgesteld!

Petra zei dat ze Jamie lekker ging vertroetelen en er goed voor zou zorgen. Die gedachte was een enorme troost. Maar toch...het liefst was ik gelijk naar huis gevlogen. Ook voor Esmee, want die was onrustig en merkte natuurlijk ook dat er iets gaande was. Zaterdagmiddag kregen we weer een telefoontje. Ditmaal van Jos. Jamie ging snel achteruit. Wat we wilden doen...naar de dierenarts of wachten tot ze zou inslapen. Hij vroeg wat wij gedaan zouden hebben. Wij zouden tot het einde bij haar zijn gebleven en haar hebben geknuffeld. Dat was dan ook wat zij gingen doen. Zichtbaar leed ze geen pijn en knorde ze soms nog even als ze werd geaaid. Ze stuurde ons wat foto's door en het deed ons veel pijn om haar zo te zien terwijl wij niet die laatste knuffel konden geven en bij haar konden zijn in haar laatste uren/dagen.

's Avonds zijn we naar Roland en Monique geweest. Daar zouden we gaan eten. Hoewel je het even probeert om er niet aan te denken, blijft het door je hoofd spoken. Toen belde Jos weer en we wisten op dat moment al genoeg....Jamie was rustig ingeslapen. Het verdriet wat je dan kan hebben... Er zullen genoeg mensen zijn die zeggen...ach, het is maar een kat. Maar voor ons was ze meer dan dat. Het was ons maatje voor 15 jaar, een kat met een eigen karakter. Geen buitenkat, maar altijd gezellig binnen bij ons. Zat ik achter de computer aan de keukentafel dan kwam ze er bij liggen. Toen John voor een half jaar was uitgezonde, was het Jamie en ik. Kwam ze bij me liggen als ik even een dip had. Ik vergeet nooit meer toen we ze net hadden opgehaald bij de fokker. Zo'n lief klein wollig poesje. De eerste tijd sliep ze bij ons op de slaapkamer, nou ja, eigenlijk op mijn kussen en ik met mijn hoofd ernaast. Natuurlijk had ze soms ook haar nukken. Zeker toen we Esmee in huis haalden. Na 4 jaar de enige kat in huis te zijn geweest, werd Esmee niet gelijk geaccepteerd. Gelukkig veranderde dat wel...na een jaar! Daar waar wij waren, daar was ook Jamie. Liepen we naar boven, dan liep ze achter ons aan. Ging ik naar het toilet dan zat Jamie naast me op het kleine kamertje.

Jamie kreeg 3 jaar geleden wat klachten, maar met medicijnen kon ze nog makkelijk een paar jaar mee. Vanaf dat moment kreeg ze trouw van mij elke dag haar twee tabletjes en pasta (een extra toevoeging op haar dagelijkse eten). Het ging weer prima met haar. Daarom is ze ook vorig jaar mee verhuisd naar Amerika. Toen we de poezen ophaalden op de luchthaven was het even schrikken, want de vlucht had op Jamie een behoorlijke impact gehad. Toch krabbelde ze snel weer op. Ja, het was een kranige tante. Het ging weer goed. Het laatste jaar van haar leventje heeft ze helemaal kunnen genieten. Daar waar ik in Nederland naar mijn werk moest was ik hier elke dag thuis. Ze kreeg yoghurt, mocht de kuipjes van de toetjes uitlikken, ze kreeg kaas en ze was zelfs een liefhebster van kruidenboter. Ze kwam niets tekort bij ons. Wat een heerlijk leventje had ze. Tot 6 november.... Dat ze een mooie leeftijd heeft bereikt beseffen we maar al te goed. Ook de realiteit dat er een keer een moment zou komen dat we afscheid van haar moesten gaan nemen. Het knaagt wel aan ons dat wij er zelf niet bij waren. Onze lieve vrienden hebben haar zo goed verzorgd en daar zijn we ze enorm dankbaar voor. Maar wij hadden degene moeten zijn die de laatste aai over haar bolletje zouden geven, haar onder een warm dekentje hadden moeten leggen en wij hadden het moeten zijn bij wie ze haar laatste adem uit zou blazen. Helaas is dat niet zo en dat doet pijn!

Op de dag van onze aankomst in Great Falls hebben we haar begraven. Zo blijft ze toch een beetje bij ons. Dag lieve poes, dag Jamie! We missen je nu al.....

18 opmerkingen:

Petra zei

Ach jee, ik krijg er tranen van in mijn ogen. Wat naar, dat jullie er niet bij konden zijn die laatste uren. Heel veel sterkte en inderdaad het is niet "maar een poes", het is een vriendinnetje, die ongeconditioneerde liefde geeft.

Robert-Jan en Yvonne zei

Wat een verschrikkelijk nieuws ... Onze dieren zijn onze 'kinderen' en we kennen het verschrikkelijke verdriet ... En ik begrijp dat je jullie trip wel even anders had voorgesteld. Maar de bijgevoegde foto's laten zien hoe jullie haar herinneren, en dat zal altijd blijven ! Veel sterkte met jullie verlies en verdriet.

Bibi zei

Wat verschrikkelijk om dit zo mee te maken. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies. Het lijkt wel of ze expres heeft gewacht tot jullie weg waren zodat jullie het niet mee hoefden te maken...

Petra zei

Ach gossie, wat ontzettend moeilijk en verdrietig. Voor ons zijn onze vierbeners ook wel een beetje onze kindjes en dit wil je echt niet zo mee maken. Je hebt gelukkig wel prachtige foto's van haar, hopelijk kunnen jullie zo de mooie herinneringen aan haar dicht bij jullie houden. Een hele dikke virtuele knuf van mij (((((BIG HUG))))

Tine zei

goh tranen rollen over mijn wangen. Ik mag er niet aan denken dat ik onze britse korthaar die erg op Jamie lijkt moet afgeven.
Ik leef erg met je mee! Hugs

Teleton zei

Jeetje, da's nou echt weer iets voor zo'n eigenwijze poes. Nooit voorspelbaar, altijd net even ietsje anders dan je zou verwachten. En dan kom je thuis en is je kleine maatje er niet meer.....Gelukkig heb je wel hele leuke, ondeugende foto's en een hele lading mooie herinneringen!

Bianca zei

Ach wat verschrikkelijk is dat ! zit hier ook met tranen achter de compuut. Ik kan me je gemis zo voorstellen want het is niet "een kat" het is je vriendje en het schuldgevoel dat je er juist dan niet bij geweest bent na al die jaren. Heel veel sterkte gewenst en dikke dikke knuffel van hier !

Karin zei

Ik zit hier ook met tranen in de ogen en brok in de keel. Wat ongelooflijk triest dat jullie er niet waren in haar laatste uren. Maar wat iemand ook al schreef misschien deed ze het expres om het jullie niet aan te doen. Misschien is dat een troost? Heel veel sterkte met het gemis van Jamie. Een hoop mooie foto's en geweldige herinneringen!

Anja zei

Ach, wat verdrietig. Ik kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het voor jullie was om zo ver weg te zijn.
Gelukkig hebben jullie vrienden Jamie met liefde verzorgd. Zo te lezen heeft Jamie een fantastisch, liefdevol leven bij jullie gehad. Heel veel sterkte met de leegte die Jamie achterlaat!

Sonja zei

Acht wat rot voor jullie, ik zit gewoon te janken.
Jamie heeft een geweldig leven bij jullie gehad en je hebt een schat aan herinneringen en foto's. Veel sterkte.

Karin (dh) zei

Ooo, wat erg, wat zullen jullie het moeilijk hebben op dit moment. Heel veel sterkte met het verlies van Jamie. En misschien kun je (later) denken, niets voor niets, de meeste dingen gebeuren met een reden, wellicht moest het zo zijn dat jullie er niet bij waren.
(Zit ik hier als wildvreemde, al maanden meelezende stille lezeres, met tranen in mijn ogen, ik vind het zo rot voor jullie!)

Natasja Valentijn zei

Bedankt allemaal, voor jullie lieve reacties!

Kristel Holsbeek zei

Wij hebben geen huisdieren, omwille van het vele reizen willen we dat geen dier aandoen van altijd alleen te zitten. Maar ik kan het me wel inbeelden dat jullie hier enorm vanaf zien. Een geluk heb je wel prachtige fotos van haar, echt een knuffeltje!! Veel sterkte!

BiancaF zei

Geconcoleerd, hier ook tranen....
Wat zal het leeg in huis zijn....

Brin zei

Veel sterkte Natasja!!!
Ik begrijp je heel goed. Enkele jaren geleden heb ik mijn hondje ook moeten afgeven. Ze was 15 jaar, maar toch deed het afscheid heel veel pijn. Ik heb nu een ander ook heel lief hondje, maar Tobby blijft voor altijd in mijn hart. Gelukkig heb je heel veel mooie foto's van haar genomen, mooie herinneringen die je later zal koesteren.

Erica zei

Wat een verschrikkelijk nieuws! We hebben in juni zelf ons hondje van bijna 15 verloren, dus ik weet en begrijp wat je nu voelt!!!
Ik heb jouw verhaal met tranen in mijn ogen gelezen. 's Middags heb je me nog verteld dat het zo goed ging met de katten en dezelfde avond krijg je een telefoontje dat Jamie zo snel achteruit ging.
Wat is de afstand tussen Amerika en Nederland dan groot!
Ik wens jullie heel veel sterkte toe!!!
Liefs,
Erica

Monique zei

Ach Natasja ... ik lees het nu pas. Gelukkig weten heel veel mensen dat een dier heel veel voor iemand kan betekenen. Het woord 'dierbaar' zegt genoeg toch? Wat een prachtig diertje was Jamie, ik ben dol op dit soort blauwgrijze katten.

Hoe is Esmee eronder? Grappig, onze jongste heet Esmee ....

Ik wens jullie heel veel sterkte, weet maar al te goed hoe dit voelt!

Tjeerd en Kiki zei

Och ik zie dit nu pas. Hoe is het nu met jullie zonder Jamie? Esmee al een beetje gewend aan het alleen zijn?
Ook wij hebben onze poes uit NL meegenomen 9 jaar geleden, een oud beessie inmiddels. Je bent er zo aan gehecht geraakt.
Denk aan je, sterkte.