Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.

dinsdag 22 september 2009

Flip flop time.....

We zijn inmiddels al weer een tijdje thuis, maar nog steeds zijn we aan het nagenieten van onze vakantie in Key West. Na alle bezichtingen en hectische weken thuis waren we helemaal toe aan een weekje relaxen! Daarom zijn we van Washington naar Florida gevlogen. We kwamen aan op Orlando, niet echt handig, want we wilden graag naar Key West. Dit kwam omdat we zo laat hebben geboekt en er was weinig keus. Dan maar de eerste vlucht pakken en vanuit Orlando zo'n 7 uurtjes rijden naar Key West. Na een lange dag kwamen we aan in ons favoriete B&B The Paradise Inn. Dat voelt als 'thuiskomen'. We hadden ook onze 'eigen' kamer, dus gauw die koffers op de kamer en even relaxen op de veranda. Daarna hebben we nog een klein rondje gewandeld door Key West. Wat is het dan weer heerlijk om hier te zijn. Ik vind het zo'n fijne plek. Alles very laid back...dat is pas vakantie!

De invulling van de volgende dag was al snel beslist; strand! Op naar Duval Beach en met een ligstoel onder een palmboom was het goed uit te houden. Het strand is niet groot, maar wij kunnen er zo naar toe lopen vanuit onze B&B en je hebt er alles wat je nodig hebt. Een restaurantje (Southernmost Beach Cafe), toiletten, genoeg palmbomen voor wat schaduw (maar je kunt ook natuurlijk ook een parasol huren) en niet geheel onbelangrijk de 'beachboy' Juan. Voor $5 heb je een ligbed en dat is inclusief verkoelende doekjes. Deze maakt hij nat, rolt ze op en stopt ze in de vriezer. Heerlijk als het zo'n 38 graden is. Dat was nog niet alles; de hele dag kwam hij langs met heerlijke versnaperingen, zoals ijsjes, bevroren vers fruit (ananas) en stukken watermeloen. Dat is toch helemaal top hè! Boekje erbij, een stralende zon, een heerlijke lunch....lekker luieren.

Op woensdag hebben we een boottocht gemaakt met Marcel en Christine. Zij wonen in Key West en ik ken Marcel van een forum (floridaforum). Wij hebben elkaar vorig jaar ook al eens ontmoet en deze keer waren we uitgenodigd voor een boottocht. Het was helemaal super! Zo zie je de Keys eens van een andere kant. We hebben nog ergens aangemeerd voor een lunch. Daarna weer verder gevaren en later hebben we bij hun thuis de dag afgesloten met een biertje(s) en hapjes. Marcel en Kristine...bedankt voor deze dag, we hebben het super naar onze zin gehad.

Volgens velen is Key West toeristisch (maar welke plaats in Florida is dat nu niet?) en dat klopt ook wel. Cruiseschepen komen af en aan en ook per boot en auto weet men dit eiland te vinden. Wij vinden echter dat Key West nog meer te bieden heeft, maar daarvoor moet je wel de tijd nemen en eens van de gebruikelijke 'route' afwijken. Loop eens door de kleine straatjes, geniet
van de kleuren om je heen, zeg gedag tegen de vriendelijke locals. Stop onderweg van of naar Key West om eens de omgeving in je op te nemen. Prachtige uitzichten, zo kleurrijk...ja daar kan ik echt van genieten.

Ik kijk nu al uit naar de tripjes naar Florida en dan met name Key West. Maar dat is voor later. Eerst de verhuizing nog, het inrichten van het huis nadat de container is gearriveerd, het wennen aan en ontdekken van onze nieuwe omgeving etc. Dan zijn we inmiddels weer een paar maanden verder en zetten we de kerstboom al weer op. Ik moet er nu nog niet aan denken, maar voordat je het weet zingen we met z'n allen Jingle bells Jingle Bells......
Voor meer foto's moet je even naar onze Flickr.com site (zie linkerkolom 'info en websites').

Anja zei

Met recht flip flop time, heerlijk om even tussndoor zo te genieten in Florida! Succes met de verhuizing!

Sisely zei

Suc6 met de verhuizing. Neem alle tijd maar die je denkt nodig te hebben, is ook niet niks om te verhuizen naar een ander land.

Groetjes van sisely uit NL
Je bent altijd welkom op mijn blogje!!!