Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 29 juli 2009

Minibreak...?

Wow, wat is het slap op de huizenmarkt. Je kunt echt merken dat het vakantietijd is. Er is weinig aanbod in huurhuizen, in ons budget dan. Er is genoeg, maar ik denk niet dat ze bij de ambassade daar mee akkoord gaan. Maar goed, ik heb er nu met pijn en moeite een stuk of tien gevonden. We krijgen een bezichtigingsreis en ik wil daar wel gebruik van maken. De enige periode dat ik kan is rond 11 augustus. Daarna zal het lastig worden. Hoewel we misschien geen geschikt huis gaan vinden, vind ik het wel belangrijk dat ik de verschillende plaatsen ga bezoeken. Mclean ken ik al, hetzij een klein gedeelte. Falls Church en Alexandria staat ook op het lijstje om te bezoeken. Daar hebben we ook wat huizen gezien. Ik wil een beetje het gevoel krijgen hoe de wijken zijn.

We willen dit bezoek combineren met het aangename...een minibreak in Florida. Dus als het mogelijk is, gaan we na Washington nog even naar Key West. Mijn favoriete plaats in Florida. Om je een indruk te geven; take off your watch, put on you flipflops and come with me to paradise!




Gewoon even genieten...met een boek onder een palmboom...een Mojito in je hand en je voeten in het zand...heerlijk. Daarna ergens lekker eten, al kijkend naar de zonsondergang. De volgende dag eerst ontbijten op de veranda bij ons favoriete B&B, daana wandelend door de kleurrijke straatjes van Key West, terrasje pakken...heel laid back allemaal.....get the picture? Met de zomerse muziek van de Zac Brown Band op de achtergrond, zie ik het plaatje al helemaal voor me en ik zing lekker mee….

♪ ♫ I got my toes in the water, ass in the sand
Not a worry in the world, a cold beer in my hand
Life is good today. Life is good today. ♪ ♫


Ik hoop dat het door gaat, want we zijn er echt aan toe. De laatste keer dat we op vakantie zijn geweest was in december, New York. Onze laatste vakantie naar de zon was vorig jaar in mei. We mogen niet klagen, want dit is natuurlijk een 'luxe probleem'. Het gaat natuurlijk om de bezichtigingsreis; een huis zoeken...ons huis voor de komende drie jaar!


We hebben nog geen huis, maar wel twee opklapbare bedden. Van mijn ouders gekregen, zomaar, lief hè! Ik vind ze wel handig, want als je ze niet nodig hebt, dan zet je ze gewoon aan de kant. Van mijn moeder kreeg ik ook nog een boekje; "Voor mijn prachtige dochter". In dit boekje staan gedichtjes en verhalen over de moeder-dochter band. Het was soms heel herkenbaar om te lezen. Dit boekje gaat zeker mee naar Amerika, zodat ik het nog eens kan lezen. Wij zijn erg blij met het kado; dus pap en mam...bedankt!

5 opmerkingen:

Petra zei

Leuk! Veel plezier alvast gewenst!
Wij vonden Key West ook heel leuk. Net wat je zegt een heel andere atmosfeer.

Bibi zei

Wasting away again in Margaritaville
Groot gelijk heb je! En ik hoop echt dat jullie wat vinden.

Petra zei

Heerlijk, Key West! Jammer, dat wij in die periode, dat jullie hier zullen zijn, niet thuis zijn. Succes met de huizenjacht, ik zie inderdaad niets te huur staan, er wordt nu weer meer verkocht ook.

Bianca (Hollandranch) zei

Succes met de huizenjacht ! Ziet er leuk uit Key West.

Anja zei

Fijn om zo’n mooi boekje cadeau te krijgen en inderdaad soms heel herkenbaar!! Geniet maar van het feit dat je zo’n goede band met je ouders hebt!! Gelukkig heb ik die ook en ook met onze kinderen hebben we een sterke band!! Wat lief van je ouders om jullie twee opklapbare bedden te geven, misschien zullen zij er zelf wel het meeste gebruik van maken !!
Groot gelijk om het nuttige met aangename te combineren!! Wij hebben tijdens ons voorbezoek ons huis gevonden en wonen hier nog altijd met veel plezier dus wie weet vinden jullie ook je droomhuis tijdens het voorbezoek. En daarna…..lekker genieten in Florida.
Groetjes uit Utah, Anja