Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



zondag 19 juli 2009

Klusjes hier, klusje daar....

Na regen komt zonneschijn, maar na zonneschijn komt ook regen. Dat ervaren we nu! Het mooie weer heeft plaats gemaakt voor regen en lagere temperaturen. Een mooi moment om eens aan de klusjes te beginnen die nog moeten gebeuren voordat wij naar Amerika gaan. Daarom is John druk bezig met klusjes in en rond het huis. Nou ja, vooral rond het huis. Onze tuin vergt heel wat snoeiwerk. Voor hebben we een beukenhaag en vakken van buxus. Het vergt veel tijd en het is best zwaar werk. Zeker de lage buxushagen. John heeft het er al over om het te veranderen als we terugkomen. Maar dat zien we dan wel weer. John gaat er wat betreft de tuin er wel op vooruit, want de tuinen van de huurhuizen (op internet) die ik heb gezien, zijn vrij simpel. Een deck, een stukje gras en dat is het. Nou ja, alleen het gras moet dan gemaaid worden, maar ook daar is een oplossing voor te vinden. Maar wat vinden jullie van het resultaat? Heeft hij goed gedaan hè!


De beschikking, het belangrijke 'papiertje', die wij nodig hebben om echt iets te gaan ondernemen komt als het goed volgende week. John heeft maar eens even gebeld om naar de status van dit document te informeren en ze hebben er nog niets mee gedaan. Nu wordt het dan toch geregeld. Op de huizenmarkt ligt het een beetje stil. De meeste huizen waar wij wel potentie in zagen, zijn inmiddels verhuurd. Ik merk dat het aanbod in maart en april veel meer was dan in deze periode. Ik denk dat de vakantieperiode hier ook een rol in speelt. Ik zit er in ieder geval bovenop en kijk dan ook regelmatig op de sites van makelaars. Afwachten dus!

Ik heb inmiddels een nieuw strijkijzer gekocht. Ik heb hier in Nederland de luxe dat mijn schoonmoeder onze strijk doet. In Amerika heb ik daar alle tijd voor. Dat wil overigens niet zeggen dat ik die luxe niet ga missen. Strijken is nooit mijn grootste hobby geweest. Over hobby gesproken... Volgende week ga ik naar een workshop 'sieraden maken'. Samen met mijn vriendin lekker friebelen en freubelen. Ik heb dit wel vaker willen doen, maar ik kon er de tijd niet voor vinden. Ik werk fulltime, waarbij ik om de week ook nog eens op zaterdag werk (6 dagen dus). Ik had er dan geen zin in om op zondag de hele dag met kralen in de weer te gaan. Straks kan ik me helemaal uitleven. Ik ben afgelopen vrijdag naar een sieradenparty geweest. Een buurtbewoonster bij mij in de straat maakt ze zelf en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was. Mooie sieraden met aparte kralen. Op vakanties speurt zij marktjes af, op zoek naar mooie kralen of materialen die zij kan verwerken in haar sieraden. Je moet je tenslotte wel kunnen onderscheiden. Dus dat wordt mijn nieuwe hobby! Zodra mijn eerste ontwerp een feit is, zal ik dat met jullie delen.

11 opmerkingen:

Petra zei

Het voorjaar is DE verhuisperiode in Amerika. Mensen met kinderen doen dan ook hun huis te koop zetten zodat de kinderen in het nieuwe schooljaar naar de nieuwe school gaan. Je ziet het ook nog in het najaar, maar zomers is het een stuk rustiger. Zo ook tussen Thanksgiving en Kerst ;-)

Petra zei

Er staat hier in de buurt wel een huis te huur, maar zo van de buitenkant denk ik niet, dat dat iets voor jullie is! Overigens strijk ik werkelijk nooit. Wat gestreken moet worden gaat naar de cleaners, die doen een super job voor geen geld (in het begin van ons huwelijk streek ik Ricks overhemden, maar dat was nooit goed genoeg volgens hem, dus dat gaf ik al gauw op ;)).

Anoniem zei

Gaan jullie je huis in nederland verkopen? Mooie tuin zeg! Heel apart.

Bibi zei

Wat een mooie tuin heb je! Maar wat een werk ja.
Wij hebben vrijwel alleen maar kleren die niet gestreken hoeven te worden en Scott heeft overhemden waar een permanente crease inzit zodat die altijd vrij van kreukels zijn. Toen hij nog op kantoor werkte vroegen collega's wel eens of hij elke dag een nieuw overhemd aan trok.
Ik vind strijken best leuk, maar alleen als ik niets anders te doen heb, en dat is praktisch nooit.
Ik ben benieuwd naar je sieraden:-) Leuke hobby!

Bianca (Hollandranch) zei

Leuk om zelf sieraden te gaan maken ! Zilverklei is ook heel leuk om sieraden te maken en kost hier niet te veel (je hebt wel een brandertje nodig maar met dat brandertje kun je ook weer zelf je eigen kralen smelten, dichroic glas oid heet dat geloof ik)

Wat een akelige klus die buxus knippen, ik was er nooit heel goed in, 1 hap verkeerd en je bent 2 jaar verder voor het gat weer dichtgegroeid is. Knap werk hoor !

Sylvia zei

Eigenlijk is het slimmer om je electrische apparaten, inclusief lampen, in Nederland te laten. Ook met een stroomomvormer doen de meesten het niet echt goed en gaan ze heel erg snel kapot. Strijkijzers, stofzuigers, broodroosters en koffiezetapparaten kosten echt niks in Amerika. En voor (goedkope) lampen is er altijd nog de Ikea. Beter is om in Amerika nieuwe te kopen met de juiste voltage.

Sylvia zei

Als je wilt heb ik eventueel nog wel de volgende apparaten met Amerikaanse voltage in de "aanbieding": Krups koffiezetapparaat, Philips strijkijzer, Cuisinart broodmachine en een staande lamp (zwart) van Ikea.

Natasja Valentijn zei

@Sylvia...Het zijn maar enkele apparaten die wij vanuit Nederland meenemen, waaronder bijvoorbeeld het strijkijzer. Collega's van John die in Amerika zitten (of hebben gezeten) hebben geen problemen met de omvormers m.b.t. het strijkijzer, stofzuiger etc. gehad. Een koffieapparaat, bij voorkeur een Jura (die hebben we thuis ook), gaan we daar kopen. Er gaat niets boven een bakje koffie van vers gemalen bonen...heerlijk! Ach, we moeten nog zo veel aangeschaffen; denk maar aan een mixer, blender, TV (zeker 2), DVD, stofzuiger, 2 auto's, een extra tweepersoonsbed, lampen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat ons de eerste maanden dus best veel geld kosten. Alles wat werkt met een omvormer en wat we thuis hebben staan gaat gewoon mee. 'De collega's' hebben niet allemaal de beste ervaringen met de wasmachines gehad. Wij zijn hier in Nederland best wel wat gewend als het om wasmachines gaat. Tal van programma's, tal van warmte- en koud standen etc. Niet alle apparaten zijn zo uitgebreid en het hangt er dus helemaal van af wat voor apparaat je in je huis hebt staan. Ik zag dat je wat spullen in de aanbieding had. Bedankt voor je aanbod, maar helaas zit er niets bij wat ik kan gebruiken. Wellicht dat je er iemand anders mee blij kunt maken.

Ta2 Gerrit zei

Even weer een beetje bijgelezen.
Niet verkeerd, de huizen. Hopenlijk komt het belangrijke document snel, zodat je weer wat knopen kunt door hakken.

Ik blijf jullie volgen ;-)

Anja zei

Wat hebben jullie een prachtige voortuin!!
Wij hebben geen problemen met de omvormers en ik ben dan ook heel blij dat ik vooral mijn Hollandse stofzuiger heb mee genomen!
Succes met huizenjacht!

Miranda zei

Let wel op je Wattage met de omvormers. Ik heb mijn Miele stofzuiger en de computer opgeblazen hier! Met een oude gekregen omvormer. Die kon niet zoveel hebben blijkbaar Groetjes