Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 9 juli 2009

Update huizenjacht

Het is al weer een weekje geleden, dus hoog tijd voor een update. Ik ben erg druk met het zoeken van een huis. We hadden er één op het oog, in Mclean. Echt een prachtig huis. Na wat mailberichten over en weer met de makelaar, kregen we uiteindelijk wat minder goed nieuws. De bewoners zijn weer in het huis gaan worden. Jammer hoor, want dit huis lag in dezelfde straat waar al meer collega's van John wonen. Erg groenrijk en rustig gelegen. Dus met goede moed ben ik weer verder gaan zoeken. Ik heb er wel een aantal gevonden, maar allemaal boven het budget.

Tot ik deze week mijn oog liet vallen op een huis in Fairfax. Waarvan ik ineerste instantie dacht dat het te ver van John zijn werk zou zijn. Maar na het raadplegen van Google Maps, viel dit best mee. ongeveer een half uurtje rijden van Arlington (waar het kantoor van John is) en 15 minuten rijden van Falls Church. Hier woont een Australisch echtpaar, waarmee John het goed kan vinden. Het is altijd handig om je (nieuwe) vrienden op een acceptabele afstand te hebben. Ook Old Alexandria ligt op een goede afstand. Nou zijn jullie misschien wel benieuwd om wat voor huis het gaat. Nou, zie hier....

Wij zien ons daar wel zitten hoor. Lekker aan het zwembad, een cocktailtje erbij of de dag beginnen met een heerlijk ontbijtje, de deuren open.... Ja, dit is zeker een optie. Nu zit ik natuurlijk op 'hete kolen', want ik heb al een aantal huizen aan mijn neus voorbij zien gaan. Eigenlijk kunnen we op het moment niets doen. We wachten nog op een document met een paar belangrijke handtekeningen. Zonder dit document kunnen we niets regelen. Bij de ambassade vragen ze direct naar dit formulier. Dus zonder dit belangrijke 'papiertje', kan er geen contract worden afgesloten. Ik hoop dat het snel komt, zodat wij verder kunnen gaan met de voorbereidingen. Wat vinden jullie van het huis?

12 opmerkingen:

Bibi zei

Oh joh wat heeeerlijk! Mooi zwembad, en het ziet er ruim uit! Lekker wat ruimte om je huis heen denk ik. Ik zou zeggen, ga ervoor!

Anja zei

Dat ziet er leuk uit!! Heerlijk dat er een zwembad bij is. Ik zal duimen dat het belangrijke papiertje snel komt!

Petra zei

Waar in Fairfax? Ik wil je niet ontmoedigen, maar in het spitsuur is het verkeer daarheen erg druk en, afhankelijk waar het is, is de metro niet dichtbij. Het huis ziet er wel erg mooi uit!

bart zei

Het huis ziet er super uit, zou bij ons ook direct bij favorieten staan.
Zoals je misschien weet zijn wij ook volop met voorbereiding en huizenjacht bezig (verhuis is voor September) en hebben in juni aantal huizen bezocht die er op internet prachtig uitzagen maar eens ter plaatse was het maar niks (en ook omgekeerd trouwens!).
Zou zeker een lijstje maken en die dan ter plaatse bezoeken.

Bart

Sylvia zei

zoals Petra al zegt is het van Fairfax naar Arlington een behoorlijk file-gevoelig stuk. Realiseer je ook dat Washington het zogenaamde HOV systeem heeft op de snelwegen tijdens de spits. Dat betekent dat je op ALLE rijbanen met minimaal 2 soms zelfs 3 personen in de auto moet zitten.... Het alternatief is dan een weg binnendoor maar ja, dat doet iedereen natuurlijk..... Mijn man ging daarom altijd met de metro naar zijn werk in DC, Vienna is het laatste metrostation van de Orange line. Ik weet niet precies waar zijn werk in Arlington zit en of dat per metro bereikbaar is?

Annemiek zei

Wel mooi...

Bianca (Hollandranch) zei

Het is een mooi huis hoewel ik liever een ranch zou hebben, minder luxe maar veel meer ruimte maar dat is natuurlijk weer in gebieden waarvandaan je een heel eind moet rijden naar werk etc.
Dat zwembad is wel lekker maar vraag even wat de electriciteitskosten daarvan zijn (dat kan nog wel eens tegenvallen) + de onderhoudskosten van zoiets.

Ik duim dat jullie snel het benodigde papierwerk in handen hebben want dat is wel frusterend, zie je een huis wat je graag wilt hebben en kun je het nog niet kopen.

Natasja Valentijn zei

Bedankt voor jullie meningen en tips. Helaas is dit huis ook al verhuurd! Verdorie! Jammer hoor. Het lijkt wel of we in een slechte tijd zitten, want er is zo maar weinig aanbod aan huurhuizen. Ik heb er al heel wat bekeken op internet, maar of het ligt dicht bij een snelweg of de binnenkant ziet er niet uit en is afgeleefd of het huis is boven het budget... ik hoop dat er de komende maanden wat meer leuke huizen op de markt komen.

Sylvia zei

Nog even een reactie; vaak is het zo dat de (huur)huizen als ze in de verhuur of verkoop gaan al leeg staan en eigenlijk per direct beschikbaar zijn. Het is dan ook erg moeilijk om iets te huren waar je pas over een paar maanden in zou willen. Wij zijn eigenlijk pas een huis gaan zoeken toen we al in Amerika waren. Wel had ik vantevoren al gekeken op internet naar buurten en prijzen. Vaak duurt het ook nog eens een week of 4-6 voor je spullen er zijn dus is het heel goed mogelijk om die tijd dan juist in Amerika te gebruiken voor huizenjacht en die weken gewoon in een hotel te gaan zitten. Wij hadden toen ons huis binnen 3 weken gevonden en 2 weken daarna (toen de spullen er waren) zijn we erin getrokken.
Succes!

Natasja Valentijn zei

@ Sylvia...Wij hebben ook overwogen om eerst in een hotel te gaan zitten, maar wij hebben twee katten en die zijn daar niet toegestaan. Sommige huizen staan al heel lang te huur en ik denk dat ze het niet erg vinden om 6 weken het huis te 'bewaren' als ze weten dat ze het daarna voor 3 jaar kunnen verhuren. We zullen zien. In ieder geval bedankt voor je tips!

Petra zei

Hoi Natasja,

Rick en ik zijn net terug van een wandeling hier in de buurt en het viel me op, dat een paar van de "townhouses", waar wij vroeger gewoond hebben, te huur staan. Die zijn tegenover de metro en, mits goed onderhouden, heel ruim, licht en modern. Een ervan is deze, die was toen een model en is erg mooi: http://www.homesdatabase.com/home-listings-VIRGINIA+CENTER-VIENNA-VA-MRIS-FX7101402

Natasja Valentijn zei

@Petra (Kasaka), bedankt voor de tip, maar wij zoeken een vrijstaand huis. Het liefst met een ruime tuin. Wij zullen thuis best vaak mensen ontvangen of een feestje geven en dan wil ik wel de ruimte hebben. In Alexandria heb ik ook al een paar mooie townhouses gezien in Old Town, maar ik mis er de ruimte. Wij hebben hier in Nederland ook een vrijstaand huis en dat bevalt ons prima. Ik ben wel superblij dat jullie je ogen openhouden. Je weet nooit wat er nog eens te huur staat en niet op internet te vinden is. Ik hou mij altijd aanbevolen als je nog eens een mooi huis tegenkomt. Ons budget ligt ook hoger als bijvoorbeeld het townhouse, dus het moet gaan lukken om een leuk huis te vinden.
Nogmaals bedankt voor de tip!