Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 6 augustus 2009

Friebelen en freubelen

Ik als 'designer' van kettingen en kralen is een feit. Gisteren ben ik samen met een vriendin naar een workshop sieraden maken geweest. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten. Na het zien van de honderden kralen in de winkel, wilden we natuurlijk gelijk aan de slag. Maar ja, dan moet je ook de techniek weten. Onze 'lerares' begon alles uit te leggen en al gauw hadden we in de gaten hoe we een ketting moesten maken. Dus op naar de kralen! Maar waar moet je beginnen...welke kleur, wat voor stijl, welke materialen. Jeetje, we waren al anderhalf uur verder met het uitzoeken van de kralen. Het lijkt zo makkelijk als je een ketting ziet, maar het zelf samenstellen is een ander verhaal. Maar goed, ik begon een beeld te krijgen hoe mijn ketting zou worden, dus aan de slag. Met drie verschillende tangetjes, ijzerdraad, ringetjes, kralen en natuurlijk de sluiting van de ketting ging ik aan de slag. Soms is het wel wat friebelen en freubelen; zeker als je kleine ringetjes moet dichtknijpen, maar die tot ergenis tussen je tangetje uitschiet. Aahh, had ik al gezegd dat je ook een portie geduld moet hebben? Het was ook helemaal niet warm hoor, met 9 vrouwen in een kleine ruimte terwijl het buiten zo'n 28 graden is. Het liep al tegen tienen, dus we hadden allemaal met een 'deadline' te maken, maar ja, sommige ontwerpers zijn dan op hun best. Misschien wij ook wel...

Hieronder het resultaat van mijn eerste eigen creatie.



Na afloop heb ik nog wat lossen kralen meegenomen, want ik wilde er graag een armband bij. Die heb ik vanavond even in elkaar gezet. We hebben een gezellige avond gehad, zijn wat euro's armer, maar wel een 'pronkstuk' die we mee naar huis hebben kunnen nemen. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. nu ga ik er een sport van maken om overal op zoek te gaan naar kralen of materialen waar je kralen van kunt maken. Ik heb nog veel te leren, want er zijn zoveel verschillende technieken, maar hé...daar heb ik straks alle tijd voor.

Gelukkig hadden Monique en ik nog wat eurootjes over en hebben we nog lekker op het terras gezeten in Breda. Het was een mooie warme zomeravond en hebben nog heel vaak ons ontwerp zitten bewonderen.

7 opmerkingen:

Bibi zei

Wow je hebt echt de smaak te pakken! En ik vind je ketting en bijpassende armband erg mooi, zou zo te koop kunnen hangen bij de Bijenkorf, of ik bedoel bij JC Penny of Macy's;-)
Lijkt me ook een erg leuk idee voor een workshop!

Anja zei

Wauw, wat een mooie ketting heb je gemaakt, mooie kleurencombinatie.
De grote hobbyzaken hebben hier allemaal een afdeling met kralen, gereedschap enz. om zelf sieraden te maken. Je kunt je hart dus ophalen in Amerika! Vaak kun je ook een workshop volgen. Of je daarna op een terrasje kunt zitten weet ik niet, hier niet in ieder geval:-((

Petra zei

Leuk!!!! Je kan je hart hier op halen, want in de Michaels zijn er paden vol met kralen en accesoires er voor!

Miranda zei

Nou je kunt je hart hier ophalen wat kralen betreft hoor. Er zijn maandelijks genoeg verschillende tijdschriften vinden en kralen te kust en te keur! Wekelijks zijn er wel aanbiedingen met kralen bij Michaels(een giga USA-wide knutselwinkel)en zijn concurrenten. Nou tot gauw maar, aan deze kant van de grote plas.

Marjon zei

Zo eindelijk weer tijd gevonden na mijn vakantie om je weblog te lezen.
Wat leuk dat jullie volgende week naar Amerika gaan om huizen te bezichtigen. En nog even naar Florida is ook niet verkeerd natuurlijk.

Ik vind je ketting en armband ook erg leuk, mooie combinatie van kleuren en materialen.

Karen aka cloggie68 zei

Echt heel mooi, daar kun je zo de markt mee op zeg! Fijne tijd in Washington en Florida!

Bianca (Hollandranch) zei

Leuk gedaan ! via internet kun je bij firemountaingems alle kralen en spullen bestellen die je maar kunt bedenken volgens mij. Ik heb er laatst heishi turquois kralen gekocht en een ketting van gemaakt.