Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 12 maart 2012

Laatste dag als een dertiger...

Vandaag geniet ik nog even van mijn laatste dag als een dertiger. Morgen is namelijk de grote dag, dan word ik veertig jaar. Het leven begint bij 40, tenminste dat zeggen ze. Ja, ik spreek mezelf maar moed in. De eerste rimpels zijn er al langzaam ingeslopen. Ik kan smeren wat ik wil, maar het helpt er niets meer aan. Ik ben ook ietwat suffer na een avondje met te veel wijn dan tien jaar geleden. Als ik nu eens een avondje lekker ga doorzakken lig ik de volgende dag op de bank in te kakken. Toen ik klein was, vond ik 40 jaar OUD!! Oh, dat was zo erg oud. En nu...nu heb ik zelf bijna deze leeftijd bereikt. Het getal 40… Wat me opvalt, is dat er wel erg veel boeken en programma's zijn die een periode van veertig jaar kennelijk het moment vinden om terug te blikken. Veertig jaar ruimtevaart, veertig jaar Rolling Stones en wat al niet meer. En waarom is de top 40 eigenlijk een top 40? Misschien is het getal 40 nog niet eens zo verkeerd. En laten we wel wezen… Ik word morgen 40, maar ben maar dan maar een dag ouder als gisteren. Volgens de Sunday Times, blijken de meeste veertigers veel beter in hun vel te zitten en veel aangenamer door het leven te gaan dan vaak wordt gedacht. Nou, wat zit ik dan moeilijk te doen. Er is nog hoop na de veertig...

Veertig worden is ook weer een mooie reden om weer eens een feestje te geven. Aankomende zaterdag gaan we terug in de tijd. Muziek van 1985 tot 1995... Mijn disco tijd gaan we weer eens dunnetjes over doen...en dan zondag lekker voor pampus liggen, want ja, dat heb je als je net veertig bent geworden.

7 opmerkingen:

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha, gelukkig kan je jezelf ook (terecht) moed inpraten !! Ik heb nog maar een paar jaartjes te gaan, maar zie er nog niet tegenop (wie weet als ik er echt dichtbij ben ...).

Fijne dag morgen (ook verjaardag van mijn vader), een een mooi feest zaterdag !

Car zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Car zei

Went heel snel hoor zei deze die alweer over de helft is van de 4.... Al bekend met het boek Lijf en leven van een beginnnde veertiger van Saskia Noort ?
Fijne dag morgen.

2theusa/Christa zei

Ha, ha, Alvast van Harte! Het doet geen pijn hoor en het leven gaat op dezelfde voet verder :-) Van mij is het alweer een aantal jaar geleden en begint dat ander grote getal om de hoek te gluren...
Een super verjaardag toegewenst!!

Bibi zei

Van harte met je verjaardag! En ach, 40, het is maar net hoe je er zelf invulling aan geeft, dat gaat bij jou wel goedkomen hoor, gewoon blijven genieten en feest vieren;-)

Petra zei

Hier op je blog ook nog even verlate felicitaties. Je bent zo oud als je je voelt denk ik altijd maar. Er zijn mensen van 30 die zich 50 voelen ( en gedragen ;-) ) en andersom.
Die visie werkt bij mij erg opbeurend!

Bianca zei

Veel te laat maar komt niet veel van blogs lezen en schrijven op het moment maar alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD !! En 40 pff piep hoor ha ha nog even en ik wordt 46 pfff ;-)