Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 2 maart 2012

Daar is ze weer...

Wat gaat de tijd toch snel. Hoog tijd om weer eens wat op mijn blog te schrijven. John is in tussentijd naar Nederland geweest en naar Fort Worth. Toen hij weg was heb ik voor Misty gezorgd, zoals jullie al eerder konden lezen. Het was weer leuk om een hond in huis te hebben. Wel vermoeiend, omdat ik er alleen voor stond. Ik heb fijn met haar gewandeld en gezellig in de bank gelegen naast Misty. Ja, ze wist haar plekje gauw te vinden en ik moest haar soms een beetje opzij duwen wilde ik er ook nog bij liggen. Natuurlijk volgde ze me trouw. Zelfs op de toilet waakte ze over mij. In het weekend dat John dat thuis was zijn we naar Great Falls National Park gegaan. Lekker een grote wandeling gemaakt. Misty vond dat ook erg leuk. Zeker de ontmoetingen met andere honden. Zodra ze een hond tegenkwam ging ze op haar rug liggen. In mensenland noemen we zo iemand een slettebak, haha. Ach, het hondje geniet van het leven zullen we maar zeggen. Maar op een gegeven moment werd het wel genant. Natuurlijk moest ze ook de grootste tak meenemen. Niet altijd makkelijk, maar hé...gewoon volhouden. Ze was mijn schaduw voor twee weken. Nu is ze weer bij haar baasjes. Het was mooi geweest. Je bent toch een beetje beperkt in je vrijheid.

Het winterse weer lijkt voorbij. We hebben een ontzettend milde winter gehad. Ik heb nog nooit zo vaak buiten gezeten in de wintermaanden als dit jaar. Zelfs in februari is het een paar keer rond de 20 graden geweest. Kon gewoon in een t-shirt buiten zitten. Bizar eigenlijk, maar je hoort mij niet klagen. Liever dat dan een dik pak sneeuw. Gisteren was het ook weer zo'n mooie dag. De zon die een hele dag schijnt, de warmte....daar wordt een mens toch vrolijk van? Ik in ieder geval wel! De weersvoorspellingen zijn ook goed, dus lente...je bent van harte welkom!

Ik ben nu bezig om mijn verjaardagsfeestje vorm te geven. Ik word veertig! Niet dat het me veel doet (ahum...). Ik wil deze mijlpaal niet zo maar aan me voorbij laten gaan. Daarom op zaterdag 17 maart een feestje. Dan gaan we even terug in de tijd. De tijd van de disco. Ja, daar gingen wij vroeger heen. Om 9 uur al voor de deur staan en om 2 uur weer naar huis. De jeugd van tegenwoordig kennen dit niet. Die gaan pas tegen 12 uur weg en komen om 6 uur thuis. Mijn ouders mogen van geluk spreken dat dit toen nog niet aan de orde was. Anders waren het zware nachten voor ze. Ze konden pas slapen als hun meisje weer thuis was. We zijn nu muziek aan het verzamelen van die periode. Eind jaren tachtig en de jaren negentig. Zo leuk om die nummers weer te horen. Ik heb heel vaak van die 'o ja' momenten. Nummers die je vergeten bent of gewoon ver weg hebt gestopt omdat ze eigenlijk niet om aan te horen zijn. Maar goed, disco it is. Nu nog wat decoratie kopen in het thema 40 jaar. Uitnodiging is ook al klaar om verstuurd te worden. Ik heb mezelf ook een nieuwe iPhone kado gedaan. Jawel, de iPhone 4S in de kleur wit. Kan niet wachten totdat de telefoon bezorgd wordt. Ach, je word maar één keer veertig hè! Nog even en ik hoor bij die club. tot die tijd geniet ik nog even als een dertiger...

2 opmerkingen:

Car zei

Goed om af en toe te kunnen genieten van een leenhond. Dan weet je weer dat een hond ook nadelen heeft.
Succes met de voorbereidingen voor je verjaardag. Went snel die 4. Heb je jezelf een simlock vrije iphone cadeau gedaan. Ik ben nog aan het twijfelen of ik er nog een zal kopen voor ons vertrek of dat het verstandiger is om er een met abboin NL aan te schaffen.

Bibi zei

Dat klinkt als een leuk verjaardags feest! Heel veel plezier met het maken van de play list:-)