Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 18 oktober 2011

Vorige week...

Na onze pool party hebben we zondag en maandag nog kunnen genieten van twee prachtige dagen. John was namelijk maandag ook vrij in verband met Columbus Day. Met de verwarming van het zwembad op de hoogste stand en de warme buitentemperatuur hebben we voor de laatste keer gezwommen, gezond en gebubbeld in de whirpool. Oktober en dan nog twee prachtige dagen hebben, wat een luxe! Na het weekend daalde de temperatuur flink en zwemmen zat er niet meer in. De blaadjes vallen van de bomen en komen in het zwembad terecht. Ik heb er zowat een dagtaak aan om ze eruit te vissen. Ik heb wel een paar pogingen gedaan, maar toen ik voor de derde keer op rij met mijn schepnet aan de gang ging, hield ik het maar voor gezien. Onbegonnen werk...

Op woensdag kregen we twee collega's van John te eten. Overdag had ik mijn boodschappen al gehaald en zodoende kon ik 's middags beginen met de voorbereidingen. Ik hoefde niet veel te doen. We zouden een pasta klaarmaken met champignons, ham en Boursin. Ik had geen voorgerecht. Ze zouden wat later bij ons zijn en waarschijnlijk snel willen eten. Eenmaal bij ons hadden ze een kleinigheidje meegenomen. Twee doosjes chocolade van Godiva. Altijd lekker!! Ik had inmiddels wat stokbrood met eigengemaakte kruidenboter op tafel gezet. Die viel goed in de smaak. Alles natuurlijk onder het genot van een wijntje. Ondertussen werd het eten klaargemaakt en niet veel later zaten we gezellig te tafelen. Ook het dessert was simpel deze keer... Twee (Amerikaans formaat) bekers ijs op tafel. Ook dit vonden ze erg lekker, dus het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, haha. Na een paar uur gingen ze weer terug naar het hotel.

Donderdag kwamen de poolboys voor een laatste bezoek. Het zwembad zou die dag dicht gaan. Het is altijd weer jammer als het zeil erover gaat. Het ziet er dan zo maar triest uit. Maar het is ook prima zo. We gaan toch niet meer zwemmen en nu kunnen we ons gaan focussen op andere dingen. Binnenkort maar weer eens de bomen met de mooi gekleurde blaadjes fotograferen. Bye bye summer....hello fall! Dat het herfst is, dat werd ons 's avonds wel duidelijk. Het regende al flink. We hadden net gegeten, toen ik op Accuweather allerlei warnings zag. Oké, toch maar even checken. En jawel hoor, een tornado watch, een flood warning. Misschien toch maar eens de TV aanzetten. De waarschuwingen galmden met een hoog geluidsniveau door de boxen.... Wederom mijn iPhone gepakt en verschillende sites bezocht. Met hoofdletters: TORNADO WARNING.... Reston (daar zitten wij dus tegenaan), Vienna, Tysons in line...Take cover now! Oeps, toch best serieus. Het waaide inmiddels stevig en er verschenen weer riviertjes rond ons huis. We kregen even een piek van een hele sterke wind, maar daarna keerde de rust terug. Het was even droog en we gingen maar eens buiten kijken. We hoorden het water stromen. Overal stroomde water, echt niet normaal. Bij de achterburen was het helemaal erg. Die hadden spontaan een stromend riviertje van zo'n 1,5 meter breed in hun tuin gekregen. De stroom liep naar het bos achter ons, waar het met een kleine waterval naar beneden ging. Zo erg heb ik het hier nog niet gezien. Gelukkig is het allemaal weer meegevallen en kunnen we opgelucht ademhalen. Hieronder een filmpje van het stromende water in onze tuin... Zo liep het dus op meerdere plaatsen langs ons huis.




Zo heb je weinig eters en zo twee keer in de week. Op vrijdag kwam er wederom een collega van John. Zijn vrouw was meegegaan en dus kwamen ze gezellig dineren. Rond de klok van zeven uur zouden ze komen, dus alle tijd om me op het eten te richten. Als voorgerecht tomaat, mozzarella met bruschetta kruiden. Dit is het lekkerst als het een paar uur in de koelkast heeft gestaan. Zo kunnen de kruiden goed mengen met de tomaat en mozzarella. Als hoofdgerecht hadden we beef bulgogi, sticky rice en broccoli (met daarover een dressing van olie, oestersaus en knoflook). Voor de zekerheid had ik er ook maar een (Aziatische) salade klaargemaakt, voor het geval dat ze geen fan van broccoli waren. Ook Jasper en Nienke hadden wat lekkers meegenomen. We werden deze week verwend, want ze had cupcakes meegenomen. En niet zo maar cupcakes.... Nee, deze kwamen van de Georgetown Cupcakes. Deze winkel is enorm populair geworden, omdat de twee eigenaressen een real live programma op TV hebben. Mensen staan daar zeker een uur in de rij om maar een cupcake te mogen kopen. Nou, mij niet gezien! Zonde van mijn tijd. Daarom des te leuker om ze te krijgen, want ik was wel heel erg benieuwd hoe ze zouden smaken. Afin, het werd nog een gezellige avond en nadat ze weg waren was ik kapot. We waren allebei moe, dus zijn lekker naar bed gegaan.

6 opmerkingen:

Petra zei

En? Hoe smaakten ze? Je houdt ons in spanning!

Natasja Valentijn zei

O ja, dat heb ik niet meer geschreven.... Ze waren heerlijk! :-))

Marion zei

Haha wilde hetzelfde schrijven maar zie dat Petra de vraag al heeft gesteld.

Ryan en Hannah zei

Wat leuk! DC Cupcakes is hier ook op TV geweest (op TLC) maar helaas is die alweer gestopt. Leuk om te krijgen en lekker natuurlijk! Heb laatst hun cream cheese frosting gemaakt, heerlijk!

Ik volg jullie avonturen in de VS zo af en toe. Leuk om te lezen en een beetje jaloers zijn we ook wel!

Groeten!

Hanneke

Sonja zei

Wij hebben in mei echt een half uur in de rij gestaan voor de cupcakes, maar het was een heel gezellige rij, met veel dames uitgebreid gekletst. Wij vonden het het wachten waard, zalig, maar wat een calorieenbommen!

Anja zei

Die cupcakes zijn zoooo lekker!!