Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 11 oktober 2011

Pool party!

John was vorige week jarig en omdat te vieren hebben we afgelopen zaterdag een pool party gegeven. Net als vorig jaar. Het weer was in het begin van de week twijfelachtig. Het was dus nog even spannend. Gelukkig werd de voorspelling naar mate de week vorderde steeds beter en konden we het gewoon door laten gaan. Vrijdag waren we al begonnen om het zwembad op te stoken naar een lekkere warme temperatuur. Het zou rond de 26 graden worden. Vrijdag hebben we alle boodschappen gehaald. Ik ben ’s middags al begonnen met de voorbereidingen voor het eten. Zaterdag heeft John buiten alles klaargezet en was het zoals altijd weer een race tegen de klok. Maar we hebben het weer gered en waren op tijd klaar. Helene met haar kids kwamen als eerste, al snel gevolgd door de rest. De ogen van de kinderen gingen glunderen. Zij wilden maar één ding….zwemmen! Het zwembad was al snel gevuld en de kinderen hadden volop plezier. De volwassenen stonden gezellig met elkaar te praten en de kinderen in de gaten te houden. Ik ging ondertussen mijn eerste hapje halen. Niet zo origineel meer, maar altijd een succes…de gemarineerde mozzarella blokjes met een zongedroogd tomaatje. Later volgden de mimi loempia’s en sushi. Ondertussen had John op verzoek van de kinderen de bubbels aangezet. Hup, met zijn allen in de whirpool. Ze gilden van plezier… Het was ook erg leuk om te zien dat ze zo veel lol hadden. Ja, de laatste pool party al weer voor dit jaar. Wat is de zomer snel voorbij gegaan. Donderdag gaat het zwembad dicht en komt het donkere zeil er weer over. Dat is altijd een somber gezicht, maar ja… Het wordt nu echt tijd voor de herfst.

Ik wijk af van mijn verhaal, dus weer terug naar het feestje. Nicole had haar trouwe viervoeter Misty ook meegenomen. Zo'n brave hond. Het water lonkte en normaal ben ik
niet zo van honden in een zwembad, maar ach...het zwembad zou toch over een paar dagen dichtgaan. Eens kijken of Misty al kan zwemmen... Kinderen natuurlijk weer door het dolle heen, want nu lag er ineens een hond in het water. Het was toch iets te druk voor Misty en zwom snel naar de kant. Geen succes zal ze gedacht hebben. Ik hoorde wat geluiden dat de kinderen honger kregen. Aan de moeders vroeg ik advies, want ik had het me deze keer makkelijk gemaakt. Pizza, gewoon laten bezorgen, maar ja hoeveel ik moest bestellen, daar had ik geen idee van. Een large pizza was meer als genoeg zeiden ze. Even bellen naar Domino’s in Great Falls en 20 minuten later stond ze al voor de deur. Met de warme pizza ging ik naar beneden. Moest moeite doen om er boven uit te komen, maar met een opgeheven stem riep ik PIZZA! Nou, dat hoefde ik geen tweede keer te zeggen. Als een speer kwamen ze uit het water en binnen no time was de pizza op…. Euhhh, ik had toch aan één pizza genoeg, dames? Nou ja, we hadden het eten klaargemaakt voor de volwassenen, dus als ze nog honger zouden hebben, dan was er meer dan genoeg. Een salade, een vleesgerecht en een pasta gerecht. De eigengemaakte kruidenboter en stokbrood mocht niet ontbreken aan het geheel. We kregen veel complimenten op het eten… Nou ja, dat viel toch best mee. Het waren simpele gerechten, maar goed…het viel bij iedereen in de smaak. Na het eten was er natuurlijk nog een dessert. Twee desserts…en omdat ze nooit kunnen kiezen hadden we genoeg voor iedereen. Wederom in herhaling John zijn yoghurt/citroen/chocolademousse en een stukje appeltaart met vanilleijs en slagroom.

Dat het geen hoogzomer meer was, merkten we aan de temperatuur. Die daalde flink naar beneden. Vestjes en lange broeken werden aangeschoten. Alhoewel ik heel de middag het warm heb gehad, kreeg ik nu ook kippenvel. Ik heb me snel omgekleed en ben weer terug naar de gasten gegaan. We hebben nog wat staan praten, maar de kou en vermoeiheid bij de kinderen hakte er toch wel in. De eerste gasten gingen naar huis. Uiteindelijk bleven we over met Joost, Cynthia en Bert. Joost had de buitenhaard aangestoken en zo konden we toch nog buiten blijven zitten. Om half 10 ging de laatste gast weg. We kunnen weer terugkijken op een geslaagd feest met ontzettend leuke mensen. Iedereen bedankt voor jullie komst en de mooie cadeau’s die John gekregen heeft.

Voor alle foto's klik hier.

2 opmerkingen:

Teleton zei

Jammer dat het poolparty seizoen al weer voorbij is. Jullie maken er altijd veel werk van en de verslagen en foto's zien er erg gezellig uit. Toch een beetje herkenbare Brabantse gezelligheid en gastvrijheid...

Anja zei

Leuke poolparty, fijn dat de weergoden mee werkten!!