Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



dinsdag 14 september 2010

Rommelmarkt en de Great Falls Zoo

Zaterdag was het 11 september. Een dag om de slachtoffers van 9/11 te herdenken. Het was ook de dag van de garage sale, zoals ze dat hier noemen. Om 9 uur zou het beginnen en om half 9 waren we er al om onze kraam op te zetten. Samen met Nicole en Petra had ik 2 plaatsen gereserveerd. Een plaats kostte $40 en voor dat geld moest je zelf een tafel meebrengen. Nadat we alles hadden uitgestald, kon de verkoop beginnen. Nicole was de eerste die iets verkocht. Daarna Petra en bij mij liep het nog niet storm. Even later kreeg ik mijn eerste klant die direct ook iets kocht. Daarna liep het helemaal gesmeerd. Er kwam op een gegeven moment een mevrouw die wel 10 kledingstukken tegelijk kocht. Dat tikte natuurlijk lekker door. Spullen, waarvan ik dacht dat ik die wel kwijt zou raken bleven staan en de 'rommel' was ik zo kwijt. Het was gelukkig maar een ochtend -van 9 tot 1-. We hebben wel veel lol gehad en allemaal winst gemaakt. De staanplaatsen hadden we er allemaal uit. Ik heb voor 98 dollar verkocht, minus de 27 dollar kwam ik uit op een winst van 71 dollar. Niet verkeerd, toch. Om 1 uur kwam John mij weer ophalen. De rest van de dag hebben we thuis doorgebracht.

Maandag is John weer vertrokken naar Fort Worth. Om 6 uur zaten we dus al in de auto, richting de luchthaven. Gelukkig is hij vrijdag weer thuis, maar niet voor lang. Zondag vertrekt hij weer naar Canada. In de ochtend kreeg ik ook een telefoontje van Yolanda. Het ging weer niet goed met Petra. Tijdens het niezen is het er weer ingeschoten en heeft weer erg veel pijn aan haar rug en been. 's Middags heeft ze een MRI scan gehad en ja hoor, het is weer terug! Ongelooflijk, maar waar. Ze wordt nu voor de derde keer geopereerd aan haar rug en dat in nog geen 2 weken tijd! Vanmiddag ga ik dan ook naar hun huis om de kinderen op te vangen die uit school komen. Ik hoop echt dat het spreekwoord drie maal is scheepsrecht voor haar gaat gelden.

De dag begon vandaag rustig. Nou ja rustig... Ik had net de bladeren uit het zwembad gevist en zat te genieten van een bakje koffie onder de gazebo. Ineens zie ik in mijn ooghoek iets bewegen. Ik dacht, het zal de chipmunk wel zijn. Nee dus, een lang glibberig sissend beest kwam uit een bosje vandaag. Wháááh...de slang! Het beest zwerft dus nog altijd door onze tuin. Het is een zwarte en na enig speurwerk op het internet gaat het hier om de zwarte rattenslang. De kleur van een volwassen slang is -zoals de naam al zegt- zwart en ze hebben een witte onderkin. Jonge slangen kunnen wat vlekkerig zijn. We hebben hier dus te maken met een oudere slang. Ze eten graag muizen, ratten en andere kleine knaagdieren. Ik krijg er weer de kriebels van. Van het bosje kroop hij langzaam naar een andere bos. Dat is tevens ook één van de kenmerken van deze slangensoort. Ze houden van bomen en klimmen er graag in. Ik had alleen de Iphone bij me, dus snel naar boven gelopen om mijn camera te pakken. Toen ik terugkwam was kon ik de slang niet meer vinden. Mmm, niet zo'n fijne gedachte hoor. De wetenschap dat hij nog ergens rondkruipt in de tuin. Ik ben toch maar eens richting het deck bij het zwembad gelopen. Ineens had ik hem in mijn vizier. Tegen de rand, maar wel op het deck. Wow, wat een lange grote slang. De foto's die je hier op mijn blog ziet, heb ik zelf gemaakt. Met een megalens, dat dan weer wel! Van het deck klom hij wederom een boom in. Het lijkt hier onderhand wel een dierentuin. Ik noem onze tuin voortaan maar de Great Falls Zoo!
Hieronder een filmpje dat ik met mijn Iphone gemaakt heb. Excuses voor het trillende beeld, maar de adrenaline gierde door mijn lijf.




Klik
hier voor alle foto's van de slang.

9 opmerkingen:

Petra zei

Gatverdarrie.....
Hij is echt GROOT!!!
(Wel mooie foto's gemaakt. Je bent mijn held!)

De zwarte zijn niet giftig, heb ik hier van het boertje gehoord. Maar niet minder eng in mijn opinie, hahaha.

Petra zei

Wat een lijdensweg voor Petra, zeg! Ik hoop, dat deze operatie wel werkt voor haar. Op zich ben ik niet bang voor slangen, maar het idee, dat er een uit een boom op me kan vallen, brrrr!!!!

Karin zei

Ohhhh getsie!!!!! Nee die zou ik niet in mijn tuin willen tegenkomen. Heb hier in Illinois gelukkig nog niks geks gezien ha..ha
Stoer die foto's en filmpje hoor. Bij mij zou de adrenaline ook behoorlijk gieren :-)

Kristel Holsbeek zei

OMG, chapeau voor jou hoor, vind dat je nog niet eens fel bibbert....maar wat een groot lang ding is dat zeg!!

Oh jeetje ik hoop echt wel dat je gelijk hebt met driemaal scheepsrecht!! Veel sterkte voor haar maar ook voor haar man en kids!!

Bianca zei

Wat ellendig voor Petra zeg, dan durf je toch helemaal niets meer als het van niezen terug komt pff

Gave slang is dat die rattenslang, en inderdaad kunnen het "fikse jongens" zijn ! wij hebben er hier (we wisten toen niet beter helaas) het 1e jaar dat we hier woonden er 1 doodgemaakt. Daarna ook nooit meer een van dat soort gezien. Ze schijnen nog heel wat ratten en ongedierte op te vreten dus erg nuttig.

Brin zei

Ik kan me voorstellen dat je dit gezelschap aan je zwembad niet kan apprecïeren! Deze zomervakantie in Florida zat er bij ons dezelfde in een boom. De meningen over het al dan niet giftig zijn liepen uiteen: de buurvrouw zei niet giftig, de tuinman was er helemaal geen fan van, bij een beet moet je volgens hem direct naar het ziekenhuis toe. Wie had het nu bij het rechte eind ? Tot op heden weet ik het nog niet. Toch maar nachecken zou ik zeggen...

Robert-Jan en Yvonne zei

Haha, wat leuk gevonden. Ik dacht na je titel al, dat we iets gemist hadden tijdens onze trip afgelopen zomer ! Dierentuinen zijn we immers gek op ! Alhoewel, we hebben dus wel iets gemist, jullie achtertuin ;-) !

Maar wat een beest zeg, dat je zo dichtbij bent geweest ... Ik vind het heel stoer van je ! Maar, wel weer prachtige foto's, had ook niet anders verwacht natuurlijk.

Car zei

Op een gezellige wijze van wat rommel afkomen naar ik begrijp alleen niet vanuit je eigen garage :)
Het aantal dieren breid zich snel bij jullie uit, lekker in het gras zitten was al niet verstandig maar zal nu zeker niet meer bij zijn.

Anja zei

Met recht een dierentuin bij jullie. Ik vind slangen zulke griezels, knap dat je hem gefilmd hebt. Ik heb het filmpje niet bekeken.......zou ervan gaan dromen.