Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 1 september 2010

Happy birthday, mom!

Vandaag is mijn moeder jarig. En ja, kon ik maar even op de koffie gaan, maar dat gaat helaas niet. Gelukkig zijn er andere middelen om met elkaar in contact te komen. Vanochtend 9 uur (mijn tijd) zat ik al op Skype, maar ja, dan is het in Nederland 3 uur. Zoals elk jaar komt de visite 's middags en 's avonds. Die zat natuurlijk aan een lekker stukje gebak. Om half 1 probeerde ik het nogmaals en dit keer had ik wel geluk. Ze was online en zo heb ik haar persoonlijk nog kunnen feliciteren. Ik had een kaart gemaakt en die een paar dagen geleden opgestuurd. Gelukkig had ze deze op tijd ontvangen. Ook nog maar voor de zekerheid een e-card verzonden, dus op alle mogelijke manieren is ze door ons gefeliciteerd. Mam, fijne verjaardag en geniet er vandaag van! In gedachten zijn we er 'gewoon' bij, hoor!

Vanochtend had ik Yolanda op visite. Ik had ze al een tijdje niet meer gezien, dus het werd tijd om even bij te kletsen. We hebben het over van alles en nog wat gehad. Zoals fantaseren over wat we hier allemaal kunnen doen. Qua werk en andere bezigheden. We kwamen er op uit om misschien eens een workshop te gaan doen met de Nederlandse vrouwen. Iets creatiefs, denk bijvoorbeeld aan schilderen (iets abstracts, want als ik realistisch iets op papier moet tekenen dan komt het niet goed). Eens kijken of er dan misschien ware kunstenaars zich onder ons bevinden. You never know... Of toch iets met fotograferen? Yolanda heeft misschien wel professionele mogelijkheden hier in Amerika, dus dat zou mooi zijn. Ik hoop voor haar dat het iets gaat worden. Fotograferen blijft voor mij een hobby. Ik moet nog zo veel leren. Terwijl we het erover hebben, besluiten we binnenkort maar weer eens op fotosafari te gaan. Nu alleen nog een leuke locatie vinden, waar we wel een paar uurtjes zoet zijn. We hebben het ook nog over mijn blog. Ze leest mijn blog regelmatig en vindt dat ik leuk schrijf. Ik vind het zelf wel meevallen, maar ik heb weleens gedagdroomd, dat het toch fantastisch zou zijn als ik goed kon schrijven. Een boek schrijven, dat lijkt me wel wat. Of een wekelijkse column. Maar, helaas mis ik een belangrijke kwaliteit en dat is goed, geanimeerd schrijven. Misschien moet ik daar een workshop voor gaan volgen? Ach en zo hebben we het over allerlei toekomstplannen en komt er waarschijnlijk niets van. Maar om er over te fantaseren is al een leuke bezigheid...

Verder hebben we het over onze laatste veroveringen op winkelgebied en over ditjes en datjes. Voordat we het in de gaten hebben, is het al weer half 1 en gaat ze naar huis. Ik geniet verder van de dag en pak de Linda en ga eens op mijn gemak dit Nederlandse tijdschrift lezen. Ik lees daarin artikelen die wél goed geschreven zijn. Hier kan ik wat van leren... Een soort van vakliteratuur, maar dan anders!

Geen opmerkingen: