Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



donderdag 12 augustus 2010

De nieuwste gadget...

Afgelopen woensdag ben ik bij Cynthia op de koffie geweest. Zij zijn nu klaar met dozen uitpakken en de ruimtes zijn allemaal ingericht. Ik heb van Cynthia een rondleiding door het huis gekregen. Ook hier weer genoeg kamers en badkamers, een basement en een hele mooie grote tuin. We hebben dan ook heerlijk op het deck gezeten, in de schaduw, want in de zon was het veel te warm. We hebben het over van alles en nog wat gehad. Zo kwamen we ook op de Petsmart; dit is een hele grote dierenspeciaalzaak. Bert en Cynthia hebben ook een kat en de Petsmart kwam ter sprake, omdat Cynthia daar laatst een hele aparte gadget had gezien. Ik had er nog nooit van gehoord, maar omdat ik donderdag toch nog bij de Petsmart moest zijn, besloot ik deze gadget op te zoeken. Ik was inmiddels best nieuwsgierig geworden en het duurde niet lang voordat ik het gevonden had. De 'Kitty Caps', oftewel nagelhoesjes voor de kat. Echt, wie verzint het... De Kitty Caps zijn er in verschillende kleuren. Zo heb je leuke witte met een roze topje (een French manicure, maar dan anders), paarse hoesjes of nog hipper...de roze glitter hoesjes. Het moet toch niet gekker worden, werkelijk...wie koopt nu zoiets? Volgens mij werkt het voor geen meter en zie die dingen maar eens om de nagels van je kat te krijgen. Ik zie Esmée al lopen...een mooie witte/grijze vacht en dan met roze nageltjes. Maar goed, er zal wel een markt voor zijn, want dit product had een aardige plaats ingenomen op het schap bij de Petsmart.

Ook voor je hond kun je bij de Petsmart terecht. Je moet er wel snel bij zijn, want de nieuwe collectie hangt al weer in de winkel. Wat dacht je van een mooi metallic jasje mét een imitatiebontkraagje of een mooi paarse cape. Wil je geen jas voor je hond, maar geeft je de voorkeur aan een truitje...dat kan ook. Een trui met een dropruit of een iets groffer gebreide trui. Alles kan gecombineerd worden met de bijpassende slofjes.... Echt mensen, wanneer zijn we begonnen om onze huisdieren 'op te pimpen'. Het zijn dieren en laat ze lekker dier blijven, in plaats van er een hele poppenkast van te gaan maken. Esmée en Jamie mogen van geluk spreken, dat ik hun baasje ben en gewoon 'down to earth' blijf. Geen poespas (haha, leuke woordspeling, al zeg ik het zelf) voor onze katten!

Nadat ik bij de Petsmart was geweest, besloot ik nog 'even' naar Michaels te gaan. Maar dat even, werd al gauw langer dan een uur. Je kunt daar blijven rondlopen. Michaels (the Arts & Crafts Store) is een winkel dat verschillende materialen verkoopt voor een tal van hobby's, bijvoorbeeld voor scrapbooks, kaarten, schilderen, cupcakes maken, taarten bakken, sieraden maken, etc. Maar ook voor homedecoration kun je er terecht. Een walhalla voor de hobbyisten onder ons. Echt, een heerlijke winkel, waar ik graag kom, mits ik er tijd voor heb. Naast alle materialen, verkopen ze ook seizoensgerichte spullen. Je ziet nu spullen voor Halloween in de winkel liggen en veel decoratiemateriaal in warme bruine en oranjetinten, wat je gelijk aan de herfst doet denken. Maar tot mijn verbazing liggen er ook al kerstspullen. Terwijl ik op mijn flipflops langs de schappen loop, moet ik toch nog niet aan de kerst denken. Het is nog volop zomer. Ik begrijp best dat als je kerstkaarten wilt maken, dat je dan op tijd moet beginnen, maar om nu al decospulletjes te gaan kopen.... Ik wacht daar maar nog even mee en besluit materiaal te kopen om kaarten te maken. Ik zat even te twijfelen tussen kaarten maken of cupcakes maken. Dat laatste lijkt me ook erg leuk om te doen. Zeker nu ik op televisie van die programma's voorbij zie komen waar ze de mooiste taarten bakken en cupcakes maken zoals bijvoorbeeld het programma DC Cupcakes. Maar het lijkt me verstandiger om me daar wat meer in te verdiepen, voordat ik ga investeren in het materiaal. Met mijn mandje vol loop ik naar de kassa en ga vervolgens naar huis. Lekker friebelen en freubelen.


Eenmaal thuis, word ik verwelkomd door Jamie. Ze is weer helemaal opgeknapt. Tenminste zo ver het kan voor een oude poes. Maar dat ze in het hoofdje nog helemaal pienter is, bleek diezelfde middag. Het is voor haar te moeilijk om van de keukentafel op de aanrecht te springen. Dit kon ze voorheen wel, maar ze haalt de afstand niet meer. Dat moet anders kunnen, zal ze gedacht hebben. Tegenwoordig maakt ze de middelste la open, van de ladekast die onder het aanrechtblok zit. Dan springt ze eerst hierop en dan van de la, als een soort trap op de aanrecht. Dus om de haverklap staat deze la open; het zou mooi zijn als ze deze ook weer dicht kan doen...maar dat is iets teveel gevraagd, denk ik, hahaha. Even later ga ik aan de slag met mijn zojuist gekochte materiaal. Jamie ligt op de grond bij mijn voeten, Esmée ligt lekker te slapen in de stoel... En John? John zit in Fort Worth, maar is vrijdag weer thuis!

3 opmerkingen:

Bianca zei

Gelukkig dat Jamie weer opgeknapt is, alsnog Happy Birthday ! wat slim van die keukenla, ik weet niet of die van ons daar ooit op zou komen hoor ;-)

die hondenkleding ha ha, maar soms is het zo gek nog niet eigenlijk, die kleine half blote hondjes die veel mensen hier hebben zouden het echt slecht gehad hebben afgelopen winter hier zonder jasje aan

Anja zei

Bij de Hobby Lobby liggen de schappen ook al vol met kerstarikelen. Moet er even nog niet aan denken, we genieten nog volop van de zomer!
Fijn dat het met Jamie weer zo goed gaat!

Tjeerd en Kiki zei

Leuk programma he DC Cupcakes! daar wil ik wel een keer naar toe! :)