Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 9 juni 2010

Terug van weggeweest...

De titel spreekt voor zich; na een korte afwezigheid ben ik weer terug in blogland. De reden van mijn afwezigheid was natuurlijk onze vakantie. Eerst Key West (waar jullie al het één en ander over hebben kunnen lezen) en aansluitend ons tripje naar Nederland. We zijn op zaterdagavond (22 mei) weer thuis gekomen van een geweldig weekje Key West. Zondag was het een dag van koffers uit- en weer inpakken. Nog snel een wasje draaien en we waren weer klaar voor de volgende trip. Op maandag vertrokken we naar Nederland. Ik keek er al naar uit. Hoe zou het zijn in Nederland, hoe is het om weer in ons huis te stappen, etc. Met het landen kreeg ik al gauw het Hollandse gevoel en dan niet het meest positieve…namelijk het grauwe grijze weer. Bah, we zijn weer terug hoor! Maar goed, we zijn ook niet voor het mooie weer naar Nederland gegaan, maar om het weerzien van onze familie en vrienden.

Na een lange reis was het best vreemd om weer ‘thuis’ te zijn. Sterker nog, toen ik in ons huis stond, voelde het niet als thuis. Dan kom je tot het besef dat daar waar je spullen staan en je partner is, je thuis is. Dat kan dus overal zijn. De binding met het huis in Nederland is een stuk minder dan voordat ik naar Amerika vertrok.

Het was natuurlijk wel super om mijn ouders en schoonmoeder weer eens te zien. Het was nog niet zo lang geleden dat ze bij ons zijn geweest, maar toch. De zelfgebakken frietjes met een bamihapje en bitterballen gingen er goed in. Dat zijn van die lekkernijen die ik mis in Amerika. Ik heb er dan ook van gesmuld! Een bezoekje aan mijn buurvrouw (Angelique) mocht ook niet ontbreken. Wij hebben gezellig gekletst en het leek alsof ik nooit was weggeweest. Ook had ik op mijn werk beloofd dat ik nog eens langs zou komen, en blofte maakt schuld. Het was een leuk weerzien met mijn ex-collega's. Ik mis ze wel hoor, want ik heb in die 12 jaar heel wat afgelachen. Het voelde ook weer heel vertrouwd. Maja (ook een collega) kwam mij daar ophalen en wij zijn naar Breda gegaan. Een onderdeel van haar afscheidscadeau was een etentje, zodra ik weer eens in Nederland was. Wij hebben, zoals vanouds, weer ontzettend veel gelachen en herinneringen opgehaald. Maja, het was helemaal top! Bedankt voor de gezellige avond!

Op zaterdag zijn we gaan eten met Jaap, Désirée, Roland en Monique. Désirée had het restaurant uitgekozen en we zijn naar Den Dieje in Roosendaal geweest. Dit restaurant is van Jeremy Vermolen, ook wel bekend van TV en zijn zus Ellemieke Vermolen. We hebben daar een fantastische avond gehad. Een heerlijke 4 gangen surprise diner met een wijnarrangement. Ik heb genoten van het smaakvolle eten, maar nog meer van de gezelschap om me heen. Zo fijn om je vrienden weer eens om je heen te hebben. Wederom hebben we weer ontzettend veel gelachen. Zo veel zelfs dat mijn kaken op een gegeven moment gewoon pijn gingen doen. Na het eten gingen de mannen aan de sigaar en nam iedereen nog koffie (en thee) na. Natuurlijk nog even op de foto met Jeremy Vermolen en na deze korte fotosessie en geslaagde avond zijn we weer naar Jaap en Désirée gereden om daar nog een afzakkertje te nemen. Om half 3 waren we thuis. We kijken terug op een fantastische avond. Hier kunnen we weer even op teren. M,aar als we de volgende keer weer in Nederland zijn, dan doen we het zeker nog eens over.

Ondanks dat het weer niet echt super was…koud en rond de 15 graden, was er toch af en toe een dag met wat zon. We hebben het er ook van genomen en hebben een terrasje gepakt in Etten-Leur. Op donderdag zijn we nog even (spontaan) bij Joop en Conny langs geweest. Nou ja, eigenlijk alleen bij Joop en de kids, want Conny was badmintonnen. Jammer dat ze er niet was. Onze week was zo snel vol gepland, dat dit de enige avond was die we nog vrij hadden. We zijn nog wel even bij Conny langsgegaan om ze gedag te zeggen. Zondag hadden we afgesproken met John, Jacqie en Mel. Ze kwamen helemaal uit Limburg om ons te zien. We hebben de dag in Etten-Leur doorgebracht; geshopt en als afsluiter, ja, alweer…met een etentje. Ditmaal in restaurant ’t Lelijke Eendje.

Op maandag waren we uitgenodigd bij Roland en Monique. Zij hebben lekker voor ons gekookt en we hebben daarna gezellig nageborreld. Dinsdag was onze laatste dag al weer in Nederland. Overdag zijn we naar Breda gegaan. Een gezellige stad en de zon liet zich ook nog even zien, dus prima om een terrasje te zitten. Daarna naar John's favoriete winkel 'Paul en Pim' gereden om zijn spijkerbroek op te halen. We waren er vrijdag al geweest en nu was het een kwestie van afrekenen en weer afscheid nemen van Annemieke en Rob. ’s Avonds nog even één keer eten bij mijn schoonmoeder, om vervolgens naar Désirée te gaan. Zij heeft onze haren weer geknipt zodat we er voorlopig weer even tegenaan kunnen. De avond werd afgesloten bij Jaap en Désirée en natuurlijk mocht een goede fles wijn daarbij niet ontbreken. Jullie begrijpen wel dat deze dame een paar kilootjes is aangekomen. Maar wat wil je, met al dat lekkere eten en drinken.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de gezellige tijd die we met jullie hebben doorgebracht. Het doet ons goed om te weten dat de deur nog altijd voor ons open staat en dat de vriendschap altijd blijft bestaan, ook al wonen we nu in Amerika. You’re the best!

Ook wil ik Yolanda en Petra bedanken! Zij waren de ‘poezensitters’ tijdens onze afwezigheid. Dankzij hen, konden wij onbezorgd op vakantie gaan.

Na een leuke week zijn we op woensdag 2 juni teruggevlogen naar Washington. Toen we op Schiphol stonden te wachten hoorden we dat John zijn naam werd omgeroepen. Dat kon maar één ding betekenen....een upgrade naar Business Class. En jawel...alleen onze tickets waren niet gekoppeld aan elkaar. Normaal is dit altijd het geval, behalve deze keer. Net nu je... Afin, John vroeg of ik misschien ook upgrade kon krijgen. Als dat niet het geval was, begrepen wij dat ook en had John zijn upgrade voorbij laten gaan. Hij vond het gezelliger om bij mij te zitten. Tot mijn grote vreugde kreeg ik ook een upgrade! Zo zijn we super relaxt richting Washington gevlogen.

Nu zijn we weer terug in Great Falls en het voelde echt als thuiskomen. Je eigen spulletjes en de poezen weer om je heen. Heerlijk. Het was even een omschakeling, van 15 graden naar 32 graden, maar hé, dat went snel hoor. We genieten dan ook weer van de warme dagen en zwoele avonden. Vandaag even een regenachtige dag, maar morgen ligt Natas weer lekker aan het zwembad, want dan wordt het weer 30 graden!

Foto's van het avondje met onze vrienden en snapshots die we genomen hebben tijdens ons verblijf in Nederland vind je hier en hier.

12 opmerkingen:

Petra zei

Welkom terug! Zo te lezen hebben jullie een heerlijk weekje gehad.

Anja zei

Dat was zo te lezen een gezellig weekje in Nederland!

Bianca zei

Kan me voorstellen dat je wat aangekomen zult zijn, heerlijk hollandse frieten, bamihapje enz daar wil ik ook best een paar kilo voor aankomen hoor mmmmm
Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben gehad !

Pierre zei

Ga maar flink zwemmen zussie, want die kilo's moeten er natuurlijk wel weer af. Staat je veel beter namelijk.

Volgende keer moeten we echt iets plannen met Roos en mij. ;-)

Teleton zei

Veel te vertellen! Leuk om te lezen dat jullie weer even terug waren om in het Westbrabantse te gaan stappen.

Kan me voorstellen dat je 'eigen'huis vreemd voelde. Wij hadden dat al na zes weken....

Robert-Jan en Yvonne zei

Jemig, dat je 'oude' huis al zo snel niet meer gewend voelt, toch wel beetje schokkend ... Tenminste, bedenk ik me zo hoor ! Maar wat een lekker tripje zo zeg; alleen maar gezelligheid en veel eten. Klinkt helemaal niet verkeerd.

En dan ook nog samen Business Class terugvliegen, dat is helemaal niet verkeerd. Het is jullie blijkbaar gegund ;-) ! En dan terugkomen in de zon en warmte; is inderdaad omgekeerde wereld. Wij komen altijd weer in het grijze weer thuis ....

Nou, welkom thuis maar weer dan ;-) !

sisely zei

Leuk om te lezen dat je weer in blogland bent, geniet maar van het lekker weer bij jullie.Even weg zijn is fijn, maar ook om weer thuis te zijn.

Car zei

Leuk om te lezen hoe je je weekje Nl hebt beleefd. Heerlijk om je vrienden weer te zien.
Zelf ik kan me met het naderende afscheid nu al goed voorstellen dat je afstand gaat nemen van je oude huis.

Erica zei

Hoihoi!
Ik heb jou net gemist, want je kwam op mijn "nietwerkendag". Helaas! Maar ik hou jouw avonturen gewoon bij via jouw eigen site!
Super dat je lekker hetb genoten in ons eigen kleine kouwe kikkerlandje en dan is het natuurlijk heerlijk thuiskomen in jouw eigen warme Amerika.
Je kunt beter van 15 graden naar 32graden gaan, dan andersom. Dan kom je in je korte broek uit het vliegtuig en sta je te rillen van de kou!
Groetjes,
Erica

Kristel Holsbeek zei

Jullie hebben er zo te lezen een fantastische week op zitten....zalig al dat lekkere eten hé;-)

Monique zei

Wat leuk om te lezen dat jullie het goed hebben gehad in Nederland. Je uitspraak dat thuis is waar je spullen en je partner zijn, doet me goed. Wij gaan emigreren naar Spanje en willen geen huis hier aanhouden ;-)

Breda is ook de stad uit mijn jeugd, ik ben opgegroeid in Made en studeerde in Breda. Blijft een gave stad!

Maar hoe dan ook: in oktober hoop ik toch ook weer eens in Great Falls naar de mooie Pomotac te kijken!

Anonymous zei

Wat een geweldig en inspirerend verhaal! Ik was zeven jaar getrouwd zonder enig kind, daarom begon mijn man vreemd te doen, kwam hij de laatste tijd thuis en besteedde hij geen tijd meer aan mij en hij scheidde van me. Dus ik werd erg verdrietig en verloren in het leven omdat mijn dokter me vertelde dat er geen manier is om zwanger te worden, dit maakt het leven echt ellendig voor me. totdat ik een vriend tegenkwam die mij via het internet over DR ODION vertelde, hoe hij veel vrouwen heeft geholpen met deze soortgelijke problemen die ik doormaak, dus nam ik contact met hem op: (drodion60@yandex.com) en legde hem uit . hij vertelde me wat ik moest geven voordat hij een re-gome spreuk kon uitbrengen om mijn man terug te brengen die ik deed en hij zond een krachtig gebed dat ik halverwege de avond had gezegd terwijl hij de liefdesbetovering uitsprak. Het was een wonder, 24 uur later kwam mijn enige man terug en verontschuldigde me voor alles wat hij gedaan heeft en vertelde me dat hij volledig klaar is om me te ondersteunen in alles wat ik wil, ik noem snel DR ODION en vertelde hem wat op dat moment aan het doorgaan en hij bereidde me ook een kruidengeneesmiddel voor, waarvan hij zei dat het elke ongewenste ziekte of infectie zou genezen die me ervan weerhield me op te vatten en instrueerde me toen hoe ik het moest gebruiken voordat ik met mijn man sprak. Nadat ik deze inheemse kruiden en wortel heb gebruikt, begon ik een paar weken later zwanger te worden, echt waar. Ik was zwanger. Ik heb net op de 1e van deze maand een babyjongen gekregen. Ik beloof de hele wereld op de hoogte te stellen van DR ODION voor het redden van mijn relatie en voor het geven van kinderen die ik vandaag met trots de mijne kan noemen. Voor elke vrouw die het onmogelijk acht, is hier een gelegenheid om te glimlachen en geluk te brengen voor uw familie. Neem contact op met DR ODION via e-mail op: (drodion60@yandex.com). of WhatsApp hem via +2349060503921 Inderdaad, hij is een God gestuurd om verloren geliefden terug te brengen en je geluk te brengen ...