Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



vrijdag 26 juni 2009

Opruimen of een terrasje pakken?

Afgelopen woensdag was ik vrij. Ik kon twee dingen doen; of alvast beginnen met opruimen/inpakken of naar Breda, shoppen en een terrasje pakken. Tja, het was warm die dag en je wil niet weten hoe warm het dan is op zolder. Hoewel ik me ervan bewust ben, dat er nog heel veel gedaan moeten worden , was de keuze was zo gemaakt! Het werd Breda! Ook hier is alles 'on sale' dus ik heb nog wat zomerse dingen ingeslagen. Daarna lekker met een rosé genieten op een terrasje. Het was lekker druk en dan is het zo gezellig in Breda. Ik bedacht me ook gelijk dat ik deze stad erg ga missen. Wij wonen niet in Breda, maar het is een kwartiertje rijden en we staan in de stad.



Ik was alleen op pad, want John zit momenteel in Washington. Morgen komt hij weer thuis.
Ik had hem weer een lijstje met huurhuizen meegegeven die hij moest gaan bekijken. Op internet ziet het er allemaal mooi uit, maar als je daar voor een huis staat, krijg je wel een realistisch beeld van het huis en de omgeving. Zo was er een huis, die best dicht tegen een snelweg lag. Natuurlijk gebruiken we Google Maps, maar soms hoop je dat het geluidsoverlast niet te overheersend is. Nou, we hebben er weer een paar van het lijstje af kunnen halen.

Morgenavond hebben we een tuinfeest bij vrienden. We moeten het nog steeds vertellen, maar het komt er niet van. John is afgelopen zondag vertrokken naar Washington en komt morgen pas weer thuis. Lastig hoor, een datum prikken om iets af te spreken met je vrienden. De ene keer kunnen wij weer wel, maar dan zijn onze vrienden weer verhinderd. De vakantie komt er ook weer aan. Straks zijn ze allemaal weg en hebben we het nog niet verteld. Op korte termijn zal er iets moeten gaan gebeuren, maar niet op het feestje morgenavond. Ik wil niet de aandacht op ons vestigen. Dat vind ik niet leuk voor de gastheer en gastvrouw. Wat hebben we het allemaal druk hè!

11 opmerkingen:

Miranda zei

Bedankt voor al deze mooi bekende plekjes! Ook wij woonden maar een half uurtje van Breda.....Ga zo door, want die nauwe oude straatjes en pleintjes ga je zeker missen hier. Niets hier lijkt erop! Big hug from central Virginia

Anoniem zei

Wat is Nederland toch mooi!
Ik ga in Augustus weer lekker naar Nederland. Heerlijk ik kijk er zo naaruit!
Els.

Petra zei

Bedankt voor het kijkje in Breda. Vroeger kwam ik daar vaker, want je kunt er inderdaad lekker shoppen ;-)
Succes met de planning verder.

Petra zei

Mooie foto's, Natasja! Als je wilt, kun je mij de adressen in onze buurt geven, waar jullie in geinteresseerd zijn. Ik kan er dan langs rijden en in ieder geval een idee krijgen, hoe het is van buiten, en jullie daarvan op de hoogte stellen.

Marjon zei

je hebt helemaal gelijk Natasja, dat je lekker op een terrasje bent gaan zitten. Dat inpakken komt later wel.

Lijkt me inderdaad moeilijk om een tijdstip te vinden om het aan je vrienden te vertellen. Aan de andere kant, hoe langer je wacht hoe meer kans dat ze het via via horen als iemand per ongelijk zijn mond voorbij praat. En dan vinden ze het misschien vervelend dat jullie het niet eerder verteld hebben.

Bibi zei

Geniet er van zolang het nog kan hoor, je zal er versteld van staan hoe snel inpakken kan gaan als je wacht tot het laatste moment.:-)

Bianca (Hollandranch) zei

Groot gelijk dat je nog even een terras hebt gepakt, dat inpakken kan later wel en kost minder tijd dan je denkt, het verhuisbedrijf zal waarschijnlijk toch alles overhoop gooien (dat was tenminste bij ons zo omdat ze alles moeten controleren wat naar de US gaat)
Dus keukenspullen zaten tussen schoenen enz.

Ik zou het ook maar zsm vertellen, wij hebben ook gehad dat mensen het niet zo kunnen waarderen als het van een ander horen (we wilden het graag persoonlijk vertellen maar het kwam er niet van) en het woord gaat snel.

Sylvia zei

Het heeft ook niet heel veel zin om veel zelf in te pakken (behalve misschien je persoonlijke spullen en kleding) want de verhuizer gaat alles inpakken. Zij moeten nl. ook de "packing list" maken voor de douane en anders gaan ze al je ingepakte dozen weer overhoop halen om te zien wat er in zit.

Heb je ook al naar huizen gekeken op de site van long and foster? www.longandfoster.com. Die hebben best een ruim aanbod aan huurhuizen op hun site staan, ook huizen van andere makelaars.
Groeten

Natasja Valentijn zei

@Petra (Kasaka) Bedankt voor je aanbod. Wie weet maak ik er nog gebruik van! Erg fijn dat je zo meedenkt!

@Sylvia Ik ben bekend met de site van Long and Foster. Daar hebben we een huis op gezien en inmiddels heb ik contact gelegd met de makelaar. Ik hoop dat het iets wordt, want het huis ziet er erg leuk uit en heeft eigenlijk alles wat we wensen.

Anja zei

Groot gelijk dat je een terrasje hebt gepakt. Waarschijnlijk komt KHZ jullie verhuizen, en die pakken alles...echt alles voor je in. Ik heb toentertijd tijdens het inpakken buiten in de zon gezeten omdat ik niets mocht doen.
Succes met jullie huizenjachtt!!

Martin zei

Lekker genieten op het terras!