Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 3 juni 2009

Huizenjacht

Nu we weten dat we naar Amerika gaan, ben ik natuurlijk druk bezig om een geschikt huis te vinden. Waar gaan we wonen? Mclean, Alexandria, Falls Church of een andere leuke plaats in die omgeving. Het valt niet mee. Als je in Nederland op zoek bent naar een huis en je ziet iets wat geschikt is, dan kun je er eens langs rijden. Kijken hoe de omgeving is, hoe het huis er werkelijk uitziet, hoe de ligging is. Tja, dat wordt een beetje lastig als je toekomstige huis ergens in Amerika staat. Je moet afgaan van de foto's op die je op de sites van de makelaars ziet staan. Ik heb al veel sites bekeken en al heel veel mooie huizen gezien. Soms valt het ook tegen. Dan ziet het er van de buitenkant mooi uit, maar als je dan de foto's van binnen ziet is het soms schrikken. Dan lijkt het wel of de tijd heeft stil gestaan. Hieronder een aantal huizen die ik ben tegengekomen...



Ik weet dat het maar tijdelijk is, maar voor die 3 jaar wil ik wel een huis wat me aanspreekt. Wij wonen hier ook erg prettig, met alle luxe, ruimte en comfort. Ik wil best een stap terug doen in Amerika, als het maar niet te ver 'terug in de tijd'is. De komende tijd zal ik wel druk in de weer zijn met mijn huizenjacht. Ik zal jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen. Tot later!

11 opmerkingen:

Anja zei

Spannend hoor, waar zullen jullie terecht komen. Op de foto's staan enkele hele mooie huizen. Ook wij hebben heel wat huizen gezien voordat we een definitieve beslissing namen. We hebben een leuk, licht huis gevonden, het staat in een mooie buurt en we hebben het hier prima naar de zin.
Succes met jullie huizenjacht!!
Groetjes Anja

Marjon (Vana AA forum) zei

Wat fijn voor jullie dat het allemaal door gaat. Ik ben nooit in Washington geweest maar het lijkt me een fantastische stad om bij te wonen.
ik ben heel benieuwd hoe het jullie de komende tijd vergaat in de aanloop naar de verhuizing. Ik blijf jullie volgen.

Anoniem zei

Als ik jullie was zou ik lekker huren inplaats kopen.
Zodra jullie over 3 jaar terug gaan lekker makkelijk kunnen vertrekken, zonder verlies Qu $$$$$.
Denk dat de $$$ nog steeds laag zal staan over 3 jaar dus zelfs als je winst maakt met het verkopen van je huis verlies je een grote chunk met het inwisselen in Euro's.
Heb vele blogs gelezen van Nederlanders die voor 3 of 4 jaar in Amerika woonde en een huis huurde en daar nooit spijt van hebben gehad zodra ze hun vertrek terug naar Nederland datum kregen.
Tina.

Anoniem zei

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Washington,_D.C.


Goeie informatie waar niet tewonen.

Anoniem zei

Er is net weer een gezellige schietpartij in hartje Washington D.C

Renee.

Petra zei

Ik zou zeker huren, als ik jullie was, hoewel de huizenprijzen nu wel een stuk lager liggen, dan een paar jaar geleden. Is Vienna van de baan? Ik moet toegeven, dat de enige huurhuizen, die ik hier in de buurt heb gezien, niet het type huis is, waar ik jullie zie wonen. Allemaal nogal oud en uitgewoond. Als ik nog ergens mee kan helpen, laat het me dan even weten.

Bianca (Hollandranch) zei

Spannend hoor ! en zeker moeilijk om een huis uit te zoeken vanaf foto's op internet. Wij hadden via internet een aantal makelaars benaderd, degenen die nooit reageerden op email of niet terugbelden vielen af (dat scheelde al heel wat)met de makelaars die overbleven (wel 2 ! ;-) hebben we een afspraak gemaakt en nu wonen we hier, voor ons de mooiste plek ter wereld maar wel een beetje warm op het moment ha ha

Succes ermee !

Natasja Valentijn zei

Hallo allemaal,

Het is ook de bedoeling dat we gaan huren; kopen is nooit een optie geweest. Dit loopt allemaal via de ambassade. Wij moeten zelf een eigen bijdrage leveren. (bepaald percentage van je salaris)

@Petra....Vienna is nog niet helemaal van de baan, hoor. Falls Church etc. ligt wat dichter bij het werk van John. In McLean betaal je voor een huurhuis tussen de 3500 en 4500 dollar! De meeste huizen die wij hebben gezien zijn rond de 4000 dollar... Als we in Vienna een mooi leuk huis kunnen vinden die wel betaalbaar is, dan is dit nog steeds een goede optie.

@Anoniempje.... Bedankt voor de link wat betreft de criminaliteitcijfers in DC. Ik zal daar echter niet veel mee doen, want zoals je hebt kunnen lezen gaan wij in de staat Virginia wonen. Criminaliteit is er overal, daar, hier in Nederland... Het zal in ieder geval geen reden zijn, om dan maar niet naar Amerika te gaan!

@Iedereen...allemaal bedankt voor de leuke reacties. Dat doet ons goed!

Sylvia zei

Hoi Natasja,
via via kom ik net toevallig op je blog. Wij hebben 3 jaar in Vienna gewoond (ik ben een vriendin van Petra) en zijn sinds eind januari weer terug in Europa en wonen nu in de buurt van Antwerpen. Wij hadden in Vienna een townhouse gehuurd ($2,600 pm) en dat was prima. Ik weet niet of jullie kinderen hebben? Vienna is erg leuk om te wonen, met de metro ben je zo in Washington. Mocht je onze avonturen eens willen teruglezen kan je kijken op mijn blog. Ik ben er inmiddels mee gestopt maar de oude verhalen staan er nog op. Of als je nog vragen hebt over dingen die je moet meenemen etc. kan je me ook een mailtje sturen familiewils at yahoo punt com.

Petra zei

Zoals Sylvia schrijft is een townhouse zeker een optie. Die zijn flink groot hier. Het leuke aan Vienna vind ik het Europese gevoel van overal heen kunnen fietsen of zelfs lopen naar het centrum. En de metro natuurlijk vlakbij. Falls Church heeft dat ook wel, maar McLean toch beduidend minder, vind ik.

Miranda zei

Och jee, wat een lekkere drukke tijd ga je tegemoet. Volg je gevoel maar bij het zoeken van een woning en in die omgeving zijn er veel Nederlanders. Hier heb ik ze nog niet gevonden, al schijnt er volgend jaar een studente uit Nederland bij zoonlief in zijn jaar te komen. Daar kijken we nu al naar uit. Want het gezellige koffiedrinken bij elkaar kan ik hier niet echt vinden. Groetjes uit midden Virgina