Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



maandag 29 oktober 2012

Wachten op de storm...

Het kan jullie niet ontgaan zijn, storm Sandy. Niet zo maar een storm, nee een mega grote storm. Over een breedte van zo'n 165 kilometer heeft Sandy orkaankracht, maar over een front van meer dan 1100 kilometer is nog sprake van een tropische storm. Om maar even de grootte van deze storm aan te geven. Deze orkaan van categorie 1, in theorie de minst zware categorie, valt echter samen met twee andere winterstormen. Door die samenloop van omstandigheden weet niemand wat exact te verwachten, waardoor het leven in de Amerikaanse steden zoals New York en Washington DC volledig stilvalt. Scholen zijn gesloten, openbaar vervoer ligt stil, musea gaan dicht, zo ook overheidsgebouwen, vluchten zijn geannuleerd. In New York zijn mensen geëvacueerd in laaggelegen gebieden ivm met overstromingen. Ja, je kunt wel zeggen de gehele oostkust in de ban is van orkaan Sandy. Niet zo gek, volgens meteorologen kan Sandy uitgroeien tot de 'storm van de eeuw'.

Afgelopen weekend hebben we dan ook voorzorgsmaatregelen getroffen. Alles wat buiten stond hebben we naar binnen gehaald. Zelfs de barbeque, buitenhaard, potten, vogelhuisje etc. Er is niets wat door de wind opgelicht kan worden en tegen het huis aan kan vliegen. Ik heb extra flessen water in de vriezer gelegd die straks weer als een koeling moet gaan werken. We hebben het vlees er al uitgehaald en hebben het opgebakken. Zoals bijvoorbeeld het gehakt. Daar kan ik vandaag mee door. Zaterdag ben ik nog even naar de supermarkt geweest. Daar was het weer een gekkenhuis, want iedereen was aan het hamsteren. Mega lange rijen voor de kassa's en lege schappen, waar het water stond. Door de gigantische omvang van deze superstorm kunnen tientallen miljoenen Amerikanen getroffen worden. Mogelijk komen in de loop van de dag tot tien miljoen mensen zonder stroom te zitten. Daarom staan de zaklampen weer klaar, extra batterijen binnen handbereik en de kaarsen staan op op hun plek. De stroomuitval kan dagen gaan duren, zeggen de experts.
 
John zit deze week in Fort Worth voor een meeting. Ik ben dus alleen thuis. Ik heb al een bed opgemaakt in de basement zodat ik daar eventueel kan gaan liggen voor als ik het niet helemaal vertrouw. Er staan tenslotte bomen naast het huis bij de slaapkamer.Niet dat deze door het dak heen komen, maar je weet maar nooit. Op het moment dat ik dit schrijf is het aan het regenen. Je kunt je bijna niet voorstellen dat het straks heftig tekeer zal gaan. Ik heb ook de TV aan staan. Alle zenders brengen reportages uit over de storm. Ik hoop op Facebook af en toe iets van me te laten horen. Tenminste als ik telefoonbereik blijf houden. Laatst met de Derecho lag ook AT&T eruit en had dus zero bereik. Hopelijk kan ik hier weer snel verslag uitbrengen over hoe het gegaan is. Gaan jullie allemaal duimen voor ons?

7 opmerkingen:

Teleton zei

Vanuit West-Brabant veel sterkte gewenst. We duimen dat het meevalt, maar je kunt niet zeggen dat dit een storm in een glas water is.

Kristel Holsbeek zei

wij duimen mee!!!

Anja zei

Sterkte, ik duim mee!!

Natasja Valentijn zei

Dank jullie wel!

Pierre zei

Ik volg het nieuws op de voet.
Sterkte en Succes!
Zal zwaar voor je duimen, sis!!!

Sonja zei

Wat een heftige ervaring, we zien hier de gevolgen van Sandy nu op het nieuws, vreselijk. Sterkte.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Heel veel sterkte, hopelijk dat het allemaal goed is gekomen.

Martin, Richard en Linda
marilin