Amerika, the land of stars and stripes . The land of promise. The land of freedom. Voor ons…gewoon een geweldig vakantieland. Al vanaf 1993 komen we jaarlijks in Amerika. We hebben al vele rondreizen gemaakt en hebben ondertussen onze favoriete plekken waar we graag komen. Het ‘kriebelde’ al jaren….hoe zou het zijn om voor een paar jaar in Amerika te wonen? Nu, na zo veel jaar, is daar onze kans .

Daar waar wij al die jaren van hebben gedroomd is werkelijk geworden. Op 27 oktober 2009 zijn wij verhuisd naar Great Falls, Virginia. Een voorstad van Washington DC. We hebben daar bijna 4 jaar met veel plezier gewoond. Wat we echter niet hadden voorzien, is dat we naar Texas zouden verhuizen. Van een city life style naar een country life style... Our journey continues...

....en het gaat maar door! Vanaf half juli 2018 zullen wij wederom naar Amerika verhuizen voor een periode van 4 jaar. Back where we started...in the Washington DC area!

Deze site is bedoeld voor familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. Op deze blog kunnen jullie vanaf nu alles lezen over ons leven aan de andere kant van de oceaan; oftewel 'Our life overseas'! Wij zouden het leuk vinden als je een berichtje of een reactie achterlaat.



woensdag 23 november 2011

Thanksgiving weekend....

Het is vandaag de dag voor Thanksgiving Day. Die wordt elk jaar op de vierde donderdag in november gevierd. Ik heb er vorig jaar al over geschreven, maar in het kort zijn we dankbaar voor alle goede dingen in ons leven. We gaan dat natuurlijk vieren met de Nederlanders hier. Niet morgen, maar vrijdag. Dan geven Arnoud en Yolanda hun jaarlijkse Thanksgiving Potluck Dinner. Potluck, oftewel "geluk van de pot", omdat het stond voor "eten voorzien voor een onverwachte of onuitgenodigde gast". We konden ons ook dit jaar weer inschrijven op een voorgerecht, soep, bijgerecht, nagerecht etc. Wij hebben vorig jaar de soep voor onze rekening genomen en dus jaar hebben we gekozen voor het voorgerecht met een bijpassende wijn. Ook bij ons zal er een turkey aan moeten geloven, want die gaan de gastheer en gastvrouw klaarmaken. We willen niets aan het toeval overlaten en we hebben daarom vorig weekend het voorgerecht al uitgeprobeerd. Nou die was geslaagd hoor....cum laude! Mmm, heerlijk als zeg ik het zelf. Wat het is ga ik nog niet verklappen, want dat moet voor de overige gasten een verrassing blijven. Op één ding na, hebben we alle ingrediënten in huis. Vandaag ben ik namelijk naar de supermarkt gegaan. Elk jaar bega ik dezelfde fout. De dag voor Thanksgiving ga ik mij in de 'hol van de leeuw' begeven. Bijna geen winkelwagen meer te krijgen...ja de laatste, omdat ik een stapje sneller ging dan de andere mevrouw die haar oog op hetzelfde karretje had laten vallen. Net iets te laat, jammer voor haar en wel zo fijn voor mij. In de supermarkt was het ontzettend druk. Volle karren boodschappen waarbij de kalkoen natuurlijk niet mocht ontbreken. De gangen bij de Safeway zijn niet echt breed en om het ons nog makkelijker te maken hebben ze losse bakken in de gangen geplaatst. Het is continue een met een slalom door de gangen lopen. Om nog maar niet over het tegemoetkomende 'verkeer' te spreken, want dan is het soms nog een uitdaging. Daarnaast heb je ook zoals elk jaar de Remy's (alleen op de wereld)onder ons, die vervolgens hun kar gewoon in de gang laten staan en zelf nergens te bekennen zijn. Een lichtelijke irritatie wordt dan ook bij mij opgewekt. Maar ja, met de gedachte van Thanksgiving zucht ik maar weer eens, haal diep adem, probeer de kar zo neer te zetten dat ik er ook langs kan.

Nadat ik alle boodschappen had gevonden, was het tijd om naar de kassa te gaan. Op naar het volgende drama. De kassa's staan niet echt op een tactische plek en de rijen liepen tot in de gangen. Die dus zo smal zijn, dat er andere mensen bijna niet meer doorheen konden gaan. Als je de blikken van de mensen moest verwoorden, dan werd er heel wat gevloekt volgens mij. Maar ach, dat hoort nu eenmaal bij het Thanksgiving weekend... Ik had afgerekend en liep met de kar naar de auto. Onderweg besefte ik mij dat ik de rode uien was vergeten.... Verdorie, moest ik nog een keer terug. Mijn eigen schuld natuurlijk, dus wederom een diepe zucht en ben die nog gauw gaan halen. Nou ja, gauw...ik moest gewoon weer achter in de rij aansluiten. Afin, ik heb nu alles. De chaos in de supermarkt zal vrijdag ook weer te zien zijn in de 'normale' winkels, want vrijdag is het Black Friday. Op deze dag begint de officiële uitverkoop. Ik heb het idee dat het hier altijd uitverkoop is, maar goed, je kunt er maar een naam aan geven. Veel mensen zijn vrij op deze dag en er wordt er massaal op uitgetrokken om de beste koopjes te scoren. De echte 'Die Hards' gaan al om middernacht naar de winkel. Ja, jullie lezen het goed. De winkels gaan morgenavond om middernacht al open. Maar ja, je kunt dan wel mooie spullen kopen voor weinig geld. Neem de aanbieding van BestBuy, daar gaat een TV de uitverkoop in. Geen 499 dollar, maar 199 dollar.... Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook wat. De parkeerplaatsen zijn overvol en er staan meterslange rijen voor de winkels. Gekkenhuis!

Wat we verder gaan doen dit weekend weten we nog niet. John is donderdag en vrijdag vrij, dus we hebben echt een lang weekend. We zien wel. Waarschijnlijk zullen we zaterdag gaan relaxen, want het zal niet vroeg zijn wanneer we vrijdag in ons bed liggen. Zondag is dan een betere dag om iets te gaan doen. Ik wens iedereen die Thanksgiving viert hele fijne dagen!

7 opmerkingen:

Petra zei

Alvast een hele happy Thanksgiving en veel plezier vrijdagavond!

Car zei

Inderdaad, het voelde gisteren zelfs al een heel klein beetje als de bij AH bekende kerststress. Normaal is het hier altijd super rustig is de winkels maar nu moest er door veel mensen extra ingeslagen worden.
Veel plezier tijdens de pot luck en het lange weekend

Kristel Holsbeek zei

Happy Thanksgiving!!

Teleton zei

Happy Thanksgiving vanuit een warm en zonnig Florida. Wij stonden ook in de rij bij de Publix, gisteravond. Nog nooit gezien; alle karretjes in gebruik, alle kassa's open en alle bejaarden ingezet om de boodschappen naar de auto's te brengen.

't Is onze eerste keer hier....wisten niet dat het zo'n gekkenhuis was.

Bibi zei

Poeh wat een gestress, ik heb het mezelf makkelijk gemaakt dit jaar en had enkel yams nodig. Ik moet bekennen dat ik er ook zo een ben die het karretje ergens parkeert om snel in andere gangen te halen wat ik nodig heb, wat kan ik zeggen, I love to travel light..;-)

Robert-Jan en Yvonne zei

Ongelooflijk, wat een drukte ... Ik vond het hier alweer druk worden in de supermarkts ... Hele fijne Thanksgiving en hele fijne avond morgen. Ook lekker zo'n lang weekend samen ;-)

Herna zei

Ik weet niet of je de reacties leest maar ik heb een vraag: de drukte in de supermarkt..hebben ze in Amerika speciale kassa's waar invaliden voorrang hebben? Ik woon in Spanje,loop op krukken en sta altijd netjes in de rij voor de kassa, meestal is er wel iemand die zegt dat ik voor mag maar in 1 grote supermarkt staat bij 1 kassa dat invaliden en ouders met baby's voorrang hebben.
Prettig weekend gewenst.